Hirdetés

A 10-es úttal kapcsolatban 24 kérdésre várnak választ Persányi Miklós környezetvédelmi és vízügyi minisztertől a civil szervezetek.

A Levegő Munkacsoport és a Piliscsabáért Egyesület levelükben egyebek mellett a következő kérdéseket tették fel:
Miért állítja a környezetvédelmi engedély, hogy az új útszakasz megépítésének indoka „a lakott területeket érintő útszakaszok tehermentesítése”?
Mit kerül el ez az útszakasz, amit a már meglévő út nem kerül el?
Milyen utakat tehermentesítene, amelyek lakott területen találhatók?
Miért nem tartalmazza a környezetvédelmi hatásvizsgálat a kapcsolódó útvonalakon megváltozó forgalmi terhelést és ezek környezeti hatását – annak ellenére, hogy ezt a jogszabályok szerint meg kellene tenni?
Miért nem tér ki a környezeti hatástanulmány arra, hogy – tekintettel az uralkodó szélirányra is – az érintett térség kiemelt szerepet játszik a budapesti levegőminőség és klíma alakulásában?
Miért nem vizsgálták meg – a jogszabályi előírásokkal ellentétben – az alternatív megoldási lehetőségeket?
Miért nem a Pilisvörösvárt elkerülő szakasszal kezdik meg az építkezést, amely egyrészt azonnali megkönnyebülést hozna a településnek, másrészt lehetővé tenné, hogy az „első szakasz” esetleges megépítéséhez a szállítások Pilisvörösvárt elkerülve történjenek?
A levél a http://www.levego.hu/media/10-es/images/10-ut_kerdesek.pdf  címen olvasható.
Budapest, 2005. március 24.

Kapcsolódó anyagok:

Elkerülésről szó sincs!

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás