Hirdetés
AFP - MTI

Száz kilométerenként 3 litert fogyaszt utasonként – ez lesz az Airbus A380 jelű óriásgépének a fogyasztási normája, természetesen utasférőhelyenként számolva.

Az örvendetes hírt a nemzetközi repülőgyártó konzorcium elnök-vezérigazgatója jelentette be, s felhívta a figyelmet, hogy az olaj mostani drágaságát nézve a nevezett géptípus ideálisan kíméletes a nyersanyag felhasználásában – és a környezet károsításában is.

Ezt közölte Noel Forgeard, az Airbus konszern vezetője a CNBC televízióban, azzal együtt, hogy az 555 utas befogadására alkalmas új Airbus A380-as repülőgépének katalógusára 281 millió dollár, vagyis 233 millió euró lesz. Persze a légitársaságok gyakorta ennél kedvezményesebb áron jutnak a géphez. Forgeard az Airbus első toulouse-i A380-asok számára létesített összeszerelő üzemének megnyitása alkalmából beszélt arról, hogy az óriásrepülő értékesítési ára 2001 óta nem változott.

Az első A380-ast majd 2006-ban állítja szolgálatba a vevő, a Singapure Airlines. 2008-ra éri el az összeszerelés a maximális ütemet, akkor havonta 4 gépet szerelnek majd össze a toulouse-i üzemben. Az Airbus 10,7 milliárd dollárt fektetett a projektbe, ebből 5,1 milliárd dollárt tesznek ki a saját eszközök, 3,1 milliárd befektetőktől származik, 2,5 milliárd pedig az államnak visszafizetendő előleg. A számítások szerint az Airbus anyacég 250 gép legyártásával éri el a jövedelmezőségi határt, a konszern eddig 129 új repülőgépre kapott megrendelést.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás