Hirdetés

Ha már nem kell senkink, hát a magyar veszi meg. Afrikában megbukott, 50 millió közpénzt a Gyurcsány kormánynak megér. Milyen megnyugtató, hogy a turizmus keretből költünk rá, nem a sportéból. A Föld Napján itt bohóckodnak a szennyezők. Valakinek nagy biznisz.

A mai hír: A 2008-as Dakar rali törlését követően az A.S.O. egy új tereprali viadalt szervez idén tavasszal, mely Magyarországról rajtol a “Dakar sorozat” részeként. Ez az elnevezés más raliversenyeket is fémjelez a jövőben, melyeket a Dakar rali eddig megismert magas színvonalának megfelelően szerveznek meg. Magyarország számára mind turizmus és országmarketing, mind sportszakmai szempontból kiemelt jelentőségű, hogy a Közép-Európa Ralinak adhat otthont. Az új versenyt Dr. Ujhelyi István, az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium államtitkára, valamint a Dakar-rali versenyigazgatója, Etienne Lavigne jelenlétében sajtótájékoztatón mutatták be a Duna Palotában.
Részletek: Dakar Series Közép-Európa Rali


madar akar Dakar forrás:kukabuvar.huTalán csak véletlen, de épp most jelent meg a Hulladék Munkaszövetség Kukabúvár c. negyedévi lapja, melynek poszterét ajánljuk Ujhelyi, Lavigne és Palik úrak figyelmébe. Még egy kis közpénz, és jöhetnek a hulladék turisták is. Lassan már így is mi vagyunk Európa szeméttelepe.

Miért nem a természeti értékeinket reklámozzuk a világban? Az ökoturizmus egyre nagyobb üzletág, hozzánk még lenne miért idecsábítani a nyugati turistákat. Persze a hazai szabályozatlanságok, közállapotok lassan mindent tönkretesznek. Miért járnak a mi erdeinkbe a nyugati motorosok vandálkodni? Nálunk mindent lehet.

“Az áprilisi viadalon, amelyet az Eurosport élőben közvetít kilenc napig ránk figyel majd a világ.” Hú de jó! Persze környezetbarát lesz a verseny, hiszen csak a bakonyi katonai lőtereken élvezkednek a benzinfalók. Azért az elmúlt évtizedekben a néphadsereg nem lőtte sivatagivá a területeket, sok értékes faj élőhelyei még e területek. Legalább maradnának Budapesten a versenyzők. Demszky világvárosának útjai még a csúcsgépeket is tönkretennék. Kátyúban és kutyaszarban világbajnok büdöspest.
Miért kell egy szűk érdekcsoport hasznát mindannyiunknak  – szószerint – megszívni?

A versenyt hivatalosan április 19. és 26. között rendezik, de a programok már 17-én elkezdődnek. Szegeden lesz egy bemutatkozó fesztivál, a rajtra 19-én, Budapesten kerül sor. Ezt követően Romániába, Nagybányára indul a mezőny, majd onnan Szovátára, ahol eltöltenek még egy napot, mielőtt újra Magyarországba érkeznének. Éljen a Föld Napja. (április 22) A mezőny 23-án ér ismét magyar földre, Debrecen lesz a célállomás. Másnap Veszprém felé veszik az irányt, ahol ismét eltöltenek egy napot, míg a cél Balatonfüreden lesz. Mint hallottuk Magyarországon két terepi szakaszt terveznek, az egyiket a Veszprém melletti jutaspusztai, a másikat a Lajosmizse és Dabas között félúton található táborfalvai katonai területen.

A fokozottan védett rákosi vipera hazai második legnagyobb populációja például a táborfalvai lőtéren él. De található itt szép számmal túzok, s az országban egyedülálló és fokozottan védett élőhelyként a homokbuckás, nyárfás, borókás, árvalányhajas gyepmozaik – olvasható a Honvédelmi Minisztérium honlapján.

Kapcsolódó anyagok:

Valakiknek jó üzlet, a környezetnek nem.

Drága Dakar!

Tiltakozunk a Budapest-Dakar rali terve ellen!

Nem álom a rémálom – Budapest-Dakar rali 2010-től?

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás