A blogírásnak nagyon sok oka lehet, de a két ok mindig, mindenkinek a képzeletbeli listáján ott szerepel. Az egyik, hogy a blog azért is jön létre, mert az illető kedveli az adott témát, amelyről rendszeresen ír, és amelyet megoszt a nagyközönséggel, az olvasókkal. A blogolás ma már egy népszerű „foglalkozás” is, hiszen sokan anyagi hasznot is remélnek az írásaikból és az írások közszemlére tételéből. Ma már sokféle témában lehet blogolni. Még kertészeti témában is, amelyet aztán üzleti vállalkozássá is lehet fejleszteni. A cikk most ezt a témát járja körül a teljesség igénye nélkül.
Mi is kell ahhoz, hogy jó kertészeti blogot hozzunk létre?
Az emberek azért keresnek fel egy kertészeti blogot, hogy hiteles és szakszerű információkhoz jussanak hozzá, így nagyon fontos, hogy mi is értsünk az adott témához. Azonban ez nem csak a kertészeti írásokra vonatkozik, hanem voltaképpen minden témára. Csak arról és olyan dolgokról írjunk, amihez értünk, mert különben nevetség tárgyává válunk.
Az is lényeges, hogy csakis minőségi és hiteles írást osszunk meg a blogunkon. Csak abban az esetben posztoljunk egy-egy írást, ha úgy érezzük, hogy elég jó lett, hogy azt megosszuk másokkal.
A blog mindig legyen időszerű. Ez fokozottan érvényes egy kertészeti blogra. Télen senkit sem fog érdekelni a nyári kertészeti tanács és a legnagyobb kánikulában sem arra kíváncsiak az emberek, hogyan „teleltessük” a kertet, azaz milyen befejező lépései vannak a kerti munkának. Az emberek informálódni és inspirálódni járnak a blogokra és azt sem szeretik, ha elavult információkkal találkoznak.
Természetesen, más dolgokra is ügyelnünk kell, hiszen az is lényeges, hogy a blogunk kreatív, szép, igényes, átlátható, könnyen olvasható legyen. Azaz egy olyan oldalt vezessünk, üzemeltessünk, ami valóban érdekli az embereket és az esetleges hirdetőket, hiszen csak így tudunk anyagi hasznot is szerezni a blogunkkal. A cikk további részében bemutatunk néhány dolgot, ötletet, hogy mi is hozhat pénzt a konyhára, ha kertészeti blogot vezetünk.
A blogon megjelenő hirdetések
A legtöbb blogger az oldalán megjelenő céges hirdetésekkel tud pénzt keresni, jövedelemre szert tenni. Ezek a hirdetések nem fizetnek sokat. Ez az egyik hátrány, a másik pedig az, hogy csökkenti az adott cikkek élvezeti értékét egy-egy felbukkanó hirdetés. Sok olvasó, sok esetben emiatt is pártol el egy-egy blogtól, mert egész egyszerűen frusztrálónak tartják, hogy olvasás közben felugró hirdetések zavarják meg őket.
Termékek, és azok eladása
A bloggerek gyakran nem csak élményeiket, tudásukat szeretnék „eladni” az olvasóknak. A blogolás sokszor csak a bevezető, ezután konkrét termékek is megjelennek az oldalon. Egy-egy vállalkozás konkrétan a saját termékeit kezdi ily módon értékesíteni, míg mások, a bloggal kapcsolatosan ugyan, de olyan cégek termékeit értékesíti az oldalon – hirdetések útján – amely termékek szorosan kapcsolódnak a blog témáihoz, cikkeihez.
Szolgáltatások hirdetése és értékesítése
Tételezzük fel, hogy valaki egy kertészeti blogot vezet. Majd az oldalon megjelennek a különféle kertészeti áruházak konkrét termékei. Egy kertészeti oldalon azonban nem csak termékeket, hanem szolgáltatásokat is lehet hirdetni, mint például kertépítés, házhozszállítás.
A blog, ami vállalkozássá növi ki magát
Ha vezetünk egy kertészeti blogot, majd úgy döntünk, hogy más termékei és szolgáltatásai helyett, a saját tudásunkat, termékeinket, szolgáltatásainkat kívánjuk értékesíteni, akkor ezt csakis hivatalosan tehetjük meg. Ilyenkor lehetünk egyéni vállalkozók, de ha érzünk potenciált abban, amit csinálunk, akkor saját céget is alapíthatunk. A cégalapításban, a székhelyszolgáltatásban, a könyvelésben lehet segítségünkre a https://szekhelyszolgaltatas.eu, akik Budapesten és vidéken is állnak az ügyfelek rendelkezésére a fent említett szolgáltatások nyújtásában. További szolgáltatásaik körébe tartozik a cégmódosítás, a cég adásvétel, a kézbesítési megbízott, és a bélyegzőkészítés.