Hirdetés

Csak Európában közel 2 milliárd fújós dezodor palackot dobnak ki évente. Az új alumínium előállítása rendkívül energia és költség igényes folyamat, amely óriási terhet jelent környezetünkre. Az ezt csökkentendő tökéletes megoldás, ha egy palackot többször is tud használni a vásárló. Ez a Respray lényege.

A Rossmann budaörsi üzletében, számos híresség és ökotudatos influencer előtt debütált a drogérialánc és a Respray innovációja, az automatával újratölthető deospray technológiája.  A fenntartható termékek iránti kereslet az elmúlt években nagy mértékben nőtt, erre reagálva a FMCG cégek egyre több újratöltő megoldással szolgálnak különböző termékekre fókuszálva. A fő motiváció a műanyag csomagolás mennyiségének a csökkentése volt azáltal, hogy többször lehet használni a csomagolást. A dezodor piacon is elindult az újratöltés trendje, a legtöbb kiszerelésnél, például a golyós dezodoroknál vagy stifteknél több olyan megoldás is született, ami óriási sikereket ért el a vásárlók körében.

A fújós dezodor esetében a technológiai kihívások miatt viszont eddig váratott magára a megoldás.

A Respray innovációja ötvöz egy innovatív szelep- és szórófej technológiát egy olyan saját fejlesztésű újratöltő automatával, ami a különböző funkcióknak köszönhetően lehetővé teszi a palackok vásárlói közegben való újratöltését. A projekt 2020 őszén indult, két befektetési körben eddig összesen 70 millió forint forrást sikerült bevonni a fejlesztésbe. A Respray hatfős csapata csupa egyetemistából áll, köztük BME-s szoftverfejlesztő és gépészmérnök hallgatókból, valamint Corvinusos gazdaságtan hallgatókból.

„Csak Európában közel kétmilliárd fújós dezodor palackot dobnak ki az emberek évente. Az új alumínium előállítása rendkívül energia és költség igényes folyamat, amely óriási terhet jelent környezetünk számára. Úgy gondoltuk, hogy erre tökéletes megoldás, ha egy palackot többször is tudna használni a vásárló. Ebből született meg a Respray ötlete” – fejtette ki Réti Andor, a Respray egyik alapítója, míg társa, Zámbó Gergely hozzátette, hogy kezdetektől fogva az az alapvető céljuk, hogy minél pozitívabb környezeti hatást tudjanak elérni a kozmetikai iparágban. „Hiszünk abban, hogy a Respray projektjével el fogjuk érni, hogy a környezettudatos vásárló akár öt alkalommal is újrahasználja a palackját, ezzel negyedére csökkentve a használatból adódó CO2 lábnyomát.”

Együttműködve a Rossmann csapatával és a drogérialánc ISANA márkájával hamarosan már több üzletben is elérhetőek lesznek a termékek – először Budapest környezetében. Ezt követően szeretnék Magyarországra, Németországra és más nemzetközi piacokra is kiterjeszteni a forradalmi megoldást, hogy minél nagyobb mértékben hozzájáruljunk egy fenntarthatóbb FMCG iparághoz!

„Büszkeség és egyben nagy mérföldkő számunkra, hogy a világon egyedülálló dezodor újratöltő automata hamarosan bekerül az üzletünkbe. A Respray Solutions remek csapat, akiket öröm támogatni, mindemellett pedig saját fenntarthatósági törekvéseinket is szolgálja ez az automata. Azon leszünk, hogy minél inkább ösztönözzük vásárlóinkat a használatára” – hangsúlyozta Flórián László, a Rossmann Magyarország ügyvezető igazgatója.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás