Hirdetés

A Fővárosi Önkormányzat ismét emelni tervezi a BKV viteldíjait, miközben egyre kisebb összeggel járul hozzá a tömegközlekedés működéséhez. 1990 és 1998 között az önkormányzat hozzájárulása a BKV kiadásaihoz – reálértéken számolva – a harmadára csökkent, és ezzel összességében mintegy 90 milliárd forintot vont el a vállalattól.

A Fővárosi Önkormányzat ismét emelni tervezi a BKV viteldíjait, miközben egyre kisebb összeggel járul hozzá a tömegközlekedés működéséhez. 1990 és 1998 között az önkormányzat hozzájárulása a BKV kiadásaihoz – reálértéken számolva – a harmadára csökkent, és ezzel összességében mintegy 90 milliárd forintot vont el a vállalattól. Elsősorban ennek tudható be, hogy a szolgáltatási színvonal jelentősen romlott, sorra ritkították vagy szüntették meg a járatokat, és hogy a BKV több mint 30 milliárd forint adósságot halmozott fel.
Mindezek mellett a jegyek és bérletek árát a sokszorosára, az inflációt jóval meghaladó mértékben emelték. A tapasztalatok viszont azt mutatták, hogy minden egyes áremelés után számottevően csökken a BKV utasainak száma, és egyre többen járnak személygépkocsival.
A BKV viteldíjainak emelése ilyen módon jelentősen hozzájárul a fővárosi közlekedési problémák súlyosbodásához és a környezet állapotának romlásához. Az így okozott károk pedig a többszörösét teszik ki annak a bevételnek, amit a viteldíjak emelése hoz.
A Fővárosi Önkormányzat azonban ugyanakkor mit sem törődve a kialakult már-már tarthatatlan helyzettel, a szabadon rendelkezésére álló több tízmilliárd forintot nem használja fel, hanem egy megalomániás presztízsberuházásra “tartalékolja”.
A Levegő Munkacsoport a BKV pénzügyi helyzetének javítására az áremelés helyett egyrészt a közlekedésszervezés javítását ajánlja. A tömegközlekedési járatoknak forgalmi előnyt kellene biztosítani minden vonalon. Így a járművek folyamatosan, akadálytalanul tudnának haladni, ami jelentős megtakarítást eredményezne a BKV részére. Másrészt javasoljuk a tervezett 4. metróra félretett hatalmas összeg felhasználását a BKV már meglévő hálózata működési, fenntartási és felújítási költségeinek fedezésére. Ezek az intézkedések érezhetően javíthatnák Budapest közlekedési viszonyait, környezeti állapotát és vonzerejét.

(További felvilágosítás: Lukács András és Joó Ferenc)
További infó Levegő Munkacsoport Országos Környezetvédő Szövetség

1465 Budapest, Pf. 1676 Ą Telefon: 361-3630, 361-3631
Fax: (1) 365-0438 Ą E-posta: levego@levego.hu
Honlap: www.levego.hu>

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás