Hirdetés

Gazdasági katasztrófa előtt áll a dunai hajószállítás Ausztriában az évszakban soha nem tapasztalt meleg időjárás és szárazság miatt. Az uszályokat a Duna alacsony vízszintje miatt már most is csak kapacitásuk feléig lehet megterhelni, az ebből eredő károkat már eddig is több millió euróra becsülik.

Ha a következő három hétben sem lesz tartós csapadék, a dunai teherhajózást teljesen le kell állítani. Különösen kritikus a helyzet Bécstől keletre és a Wachauban, Spitz, Weissenkirchen és Schwallenbach térségében. Kienstocknál már csak kétméteres a vízmagasság, s ha tovább tart a szárazság, 2-3 héten belül elérheti a 2003 augusztusában mért 1,39 méteres mélypontot.

Wolfram Mosser, az osztrák hajózási vállalkozók szövetségének elnöke a Kurier című lapnak nyilatkozva azt mondta, hogy a Duna további 30 centiméteres apadása esetén az idegenforgalom is hatalmas károkkal lesz kénytelen szembesülni, tekintettel a nagy méretekben zajló dunai személyszállító hajózásra, különösen a festői Wachau térségében. A jövőre nézve az egyetlen megoldás szerinte az lenne, ha a folyóágyat megfelelő mélységben kikotornák. A dunai hajózásért felelős VIA-Donau cég azonban egy törvényre hivatkozik, mely szerint ebben a körzetben 2,50 méternél mélyebbre nem lehet kikotorni a medret. Ezzel a talajvízszint is lejjebb süllyedne, veszélyeztetve a nemzeti parkot és az ásott kutakat.
Bécstől keletre elképzelhető a Duna medrének mélyítése 2,50-ről 2,70 méterre a szakember szerint, és erre vonatkozóan a VIA-Donau már be is nyújtott egy környezetvédelmi engedély iránti kérelmet a bécsi közlekedési minisztériumhoz.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás