A rovat kizárólagos támogatója

A marketingkommunikáció reakciója a globális ökológiai krízis hajnalán

hirdetés

Szerző: Kaldeneker Anna

Év: 2009

Város: Budapest

Egyetem/főiskola: BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar, Nemzetközi Kommunikáció szak

Tanszék: Reklám szakirány

Oldalszám: 78

Szakdolgozat letöltése

A nagymamám házában még nem volt szemetes. Miért érdekes ez a szakdolgozatom kapcsán? 2009-ben ez elég valószerűtlenül hangzik, ha tudjuk azt is, hogy két emberi kéz alkotta dolog látszik az űrből: az egyik a kinai nagy fal, a másik pedig new york-i szeméthegyek. A környezetszennyezés, globális felmelegedés, fogyasztói társadalom, az értékválság, a fenntarthatóság és felelősségteljes fogyasztás mind szorosan összefüggenek és korunk legizgalmasabb kérdését vetik fel: Lesz-e emberek által élhető Föld 50 év múlva? A szakdolgozatnak nevezett intellektuális kirándulás során a következő kérdésekre is keresem a választ: Hogyan befolyásolja a marketingkommunikáció eszköztárát és témaválasztását a környezetszennyezés ill a globális felmelegedés? Hogyan született meg a zöld reklám és hogyan értelmezhetjük helyesen? Mi a zöldre mosás és milyen következményei lehetnek? Hogyan változik a fogyasztói társadalom a zöld reklámok hatására? Az emberi tevékenység, energia és forráshasználat miatt a világ átalakult. Ökológiai katasztrófa felé tartunk, amit csak tudatos globális együttműködés kezelhet eredményesen. A klímaváltozás gazdasági következményei már most beláthatatlanok, amire a globalizált gazdaság vezetői szintén üzleti lehetőségként tekintenek. Mint az ács, aki akinek kalapács van a kezében, mindenhol szöget lát. A környezeti kincsek újraértékelésével gyökeresen más gondolatokra van szükség az élet minden területén. Felelősségteljes életmóddal tehetünk róla mindannyian, hogy ne végzetes legyen. Ha ez a változás az elkövetkező 5 maximum 10 év során nem megy végbe, a következő háborút már a vízért és élelemért fogják vívni. A krízis hajnalán vagyunk és a marketingkommunikációs világ eszmélése a paradigmaváltás szükségességére lassú. Ennek gazdasági hasznossága jelenleg Magyarországon kiaknázatlan üzleti lehetőségeket rejt magában, ami a piac éretlenségével is magyarázható. A marketingkommunikáció felelőssége közvetett, ez is a jellegzetes vonása a jelen gazdasági rendszernek, emiatt a felelősség szétterül a struktúrában és nehéz a döntések, szokások, kialakult gyakorlatok hosszú távú hatásait felmérni. A zöld kommunikáció a váltás eszköze lesz, és mint ilyen, a reklámosok viselni fogják a lehetőségben rejlő felelősség súlyát.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás