Egyetlen darab sem marad a 2012. január 13-án sziklazátonyra futott és elsüllyedt Costa Concordia olasz tengerjáró hajóból, amely vázának utolsó részeit a genovai kikötőben tegnap kezdték el szétszedni. A roncsot 4 vontatóhajóval a genovai kikötőnek abba a medencéjébe húzták át, ahol a megsemmisítésre ítélt hajók utolsó darabjait szedik szét.
A Costa Concordiából már csak a legalsó emeletek rozsdás váza áll, ezt is darabokra szedik. A 114 ezer tonna súlyú, háromszáz méter hosszú tengerjárón mintegy 4230-an utaztak. A Giglio-szigeténél történt balesetben 32 személy veszítette életét.
A tengerben oldalára dőlt hajóroncsot 2013 szeptemberében felegyenesítették, majd 2014 nyarán Genova kikötőjébe vontatták. Itt mostanáig tartott a tengerjáró szétszedése, amelynek során több mint 25 ezer tonna újrahasznosítható anyagot távolítottak el a hajóból. A Costa Concordia megsemmisítésének 100 millió eurós költségét is a Costa Crociere olasz hajótársaság állta.
Francesco Schettinót, a hajó kapitányát idén májusban 16 év börtönre ítélte a másodfokú bíróság, örökre eltiltották a közhivatalok viselésétől és öt évre attól, hogy kapitányként dolgozzon. Az ítélet indoklását a bíróság augusztus 31-én közölte. Az eddig szabadlábon levő Francesco Schettino védőügyvédei bejelentették, hogy a legfelső bíróságon fellebbeznek.
Ökosziget is lehetett volna a Costa Concordia
Lezajlott a világ legdrágább tengeri mentőakciója, a Costa Concordiát hosszú előkészítő munka után, egy 19 órás művelet során állították vízszintesbe. Innen elvontatják és darabjaira szedik szét az egykori luxushajót, pedig egy nemzetközi pályázat más sorsot szánt a halálhajónak – hiába- írtuk 2013 szeptemberében.