Hírek
Az akkumulátorüzemek – melyek Magyarországon gombamód szaporodnak és sok ezer milliárd forintnyi közpénzzel támogatottak – régiós konferenciája a Hungarian Battery Week. Több mint tíz civil szervezet szólalt fel az akkumulátoripari szennyezések megfékezése érdekében az esemény nyitónapján.
Hírek
Ironizálásnak itt helye persze nem lenne. Nagyon is komoly dolgok ezek. Miskolc rozsdába fulladt sorsára gondolok. Nyilas Misi városa most újabb pakkot kapott. A CATL után a BMW-től ismét. Kósáék bontogathatják. Hűha. Mekkora öröm lesz a városban és a környéken, ahol már mindent futballpályányi mértékegységben mérnek!
Hírek
Miközben az Orbán kormány az utóbbi években az akkumulátorgyártás felfuttatására építette fel iparpolitikáját, a szektor az elmúlt hónapokban látványosan gyengélkedik, miután a személyautók – és különösen az elektromos autók – iránti európai kereslet alulmúlta a várakozásokat, és a közlekedési rendszer elektromos átállásának politikai támogatottsága is megingott az utóbbi időben.
Hírek
A kínai akkumulátorgyártók 2024-re ismét nehéz időszakot várhatnak, mivel a túlkapacitás, a csökkenő kereslet és az áresés komoly kihívásokat jelent számukra. A BloombergNEF szerint a két legnagyobb gyártó, a Contemporary Amperex Technology Co Ltd. (CATL) és a BYD, több mint 50%-ot bír a piacon, ami a kisebb versenytársak számára különösen nehéz helyzetet teremt. Akár az… Tovább »
Hírek
Mindig is éreztem, hogy rossz vége lesz annak, hogy mérnöki és környezet-egészségügyi tudás nélküli politikai ámokfutók (érdekvédelemre specializálódott, a politológiába beleszerető jogászok) építenek ’cselédipart’ nálunk. Megirigyelve a különféle méretű tigrisek és cibetmacskák utángyártási törekvéseit. A ’magyar ipar’, ami generikus termékekre épül, kellő környezeti hatásvizsgálatok nélkül. A dél-koreai és kínai gyárak ontják majd szennyet, ami a… Tovább »
Hírek
Veszélyben az akkuiparra alapozott új magyar modell, súlyos jelentés érkezett. Európa és Magyarország éppen csak beinduló akkumulátor-ipara jelentős kihívásokkal néz szembe az elektromos autók értékesítésének globális lassulása miatt.
blog
A Debrecenben létesítendő kínai CATL gyár 60-oldalas biztonsági dokumentációja több helyen említi meg a nikkelvegyületeket. Megtudhatjuk, hogy a lítium-nikkel-kobalt-mangán-oxid (tárolt tömeg 1.695 tonna) mennyisége is átlépi a H2, Seveso-osztály felső küszöbértékét, ami 200 tonna (23. oldal).
Hírek
Ez lenne a megoldás a háztartások gondjaira?
Hírek
Egyre több otthoni kütyünk működik elemmel, és bár olcsón lehet venni alkáli elemeket, ezek egyszeri használat után veszélyes hulladékká válnak. Ma már egyre jobb minőségű ceruzaelemet (AA) és un. vékony cerkaelemet, vagy mikro (AAA) -t vehetünk, melyekbe jó töltővel többszázszor lehelhetünk életet – így jelentősen kevesebb hulladékot termelve, és sok pénzt megtakarítva. A legfontosabb, hogy… Tovább »
Hírek
8 tárgyalást zavartak le egymás után a Budapest Környéki Törvényszéken tegnap a Fót határában lévő HelloParks csarnokába telepítendő BYD akkumulátor összeszerelő üzem környezetvédelmi engedélyével kapcsolatban. A persorozat helyett azonban egyesített eljárás jöhet.