A kormány döntése értelmében január 1-től emelkedik a biológiai eredetű összetevők bekeverendő aránya az üzemanyagokban, az intézkedéssel Magyarország is csatlakozik a környezetbarát E10-es üzemanyagot használó államokhoz.
bioetanol
Biobenzin cellulózból – hogy ne az autó vegye ki a falatot a szánkból
Belga kutatók a Magyar Tudományos Akadémia Energiatudományi Kutatóközpont munkatársainak közreműködésével olyan újszerű bioüzemanyag-előállítási módszert dolgoztak ki, amely az ehető alapanyagok (kukorica, növényi olajok) helyett cellulózból indul ki és teljesen beépíthető a jelenlegi olajfinomítói folyamatokba.
Mennyire lesz klímabarát a közlekedés 2021-től?
A „Bioüzemanyagok 2020 és 2030 között” c. konferencia célja az volt, hogy feltárja a bioüzemanyagok környezetünkre, elsősorban az éghajlatváltozásra gyakorolt hatásait. Segítse egységes hazai álláspont kialakítását a RED II irányelvtervezet közlekedési fejezetéhez. A Levegő Munkacsoport összefoglalója.
Az autók helyett az emberek fogyasszák el a növényeket!
Az Európai Parlament környezetvédelmi bizottsága támogatja az élelmiszer növények kivezetését a bioüzemanyagok potenciális alapanyagai köréből; ugyanakkor a testület a biomassza klímabarát hő- és villamos energia termelési alkalmazását elmulasztotta biztosítani – vélik zöld szervezetek. Félelmeik szerint ez az erdők fokozott kitermelését és égetését eredményezheti.
Bioüzemanyag mesterséges fotoszintézissel
Mesterséges fotoszintézissel állítottak elő bioüzemanyagot a Harvard Egyetem kutatói, az általuk létrehozott technológia drasztikusan csökkentheti a bioüzemanyagok előállításához szükséges tömeges méretű növénytermesztést, hatékony eszköz lehet a klímaváltozás elleni harcban.
Új uniós bioüzemanyag szabályozás
Az Európai Parlament környezetvédelmi bizottsága arra szavazott, hogy az élelmiszerként is felhasznált növényekből – repce, kukorica vagy szója – nyert bioüzemanyagok arányát a közlekedésben összesen felhasznált energia 7 százalékára korlátozza.
Kell nekünk a bioüzemanyag?
Már nem szeretnek annyira kukoricából gyártott etanolt, azaz E85-öt tankolni Magyarországon az autósok, mert ugyanannyi rajta a jövedéki adó, mint a benzinen. Mi károsítja kevésbé a környezetet, az etanol vagy a biodízel? A bioüzemanyagokat sok támadás éri – megnéztük, jogosak-e a vádak.
Élelem vagy üzemanyag?
Negyvenöt civil szervezet fordult levélben Orbán Viktor miniszterelnökhöz a bioüzemanyagokkal kapcsolatos EU-s döntés előtt, szorgalmazva hogy a közlekedésben felhasznált energia legfeljebb 5%-át tehessék ki az élelmiszer alapú üzemanyagok.
Startolt a második generációs bioüzemanyag gyártás
Nemrégiben megkezdte a termelést a világ első új generációs bioetanolgyára Olaszországban. Technológiájának köszönhetően az üzem tevékenysége semmilyen formában nem korlátozza az élelmiszer-termelést.
Magyar földbe magyar energiafűzet!
Az eddigieknél nagyobb hozamú és megbízhatóbb energiafűzfajta nemesítésén dolgozik a dombóvári Agrár-Béta Kft. a Magyar Tudományos Akadémia szegedi biológiai kutatóközpontjával közös, több mint 500 millió forintos projektben, melyhez 378 millió uniós támogatást nyert el a két szervezet konzorciuma.