Ki dönti el az utolsó 100 millió benzines és dízel autó sorsát az EU-ban?

2021. november 2.

Hírek

Idő kérdése, hogy mikor vágja zsebre a slusszkulcsát az utolsó Európában eladott új, belső égésű motorral hajtott gépjármű boldog tulajdonosa. Sajnos ez idő alatt még jóval több mint százmillió ilyen autót adnak el Európában. Minél jobban sikerül visszafogni a szennyezést, annál kevesebben kapnak tőle valamilyen halálos kórt.

Egyelőre csak kirakatpolitika az új buszstratégia

2019. szeptember 25.

Hírek

A kormány koncepciója alapján a jövőben teljesen egységessé válhat a helyi közösségi közlekedés finanszírozása. 3 év múlva már kizárólag elektromos meghajtású buszokat szerezhetnek be támogatással az állami társaságok és az önkormányzatok – derült ki a Magyar Közlönyben megjelent buszstratégiából. Az elvárások és a hazai kapacitások még köszönőviszonyban sincsenek egymással.

Tovább nő az európai dízelundor

2017. november 29.

Hírek

Tovább zuhant a dízel autók piaci részesedése az új autó értékesítéseknél Európában, miközben a benzines és az alternatív meghajtásúak népszerűsége folyamatosan nő. A PSA csoport például közel 100 ezer benzines motort importál járműveibe Kínából, hogy ki tudja elégíteni a megnövekedett keresletet.

Mi változott egy évvel a dízelbotrány után?

2016. október 8.

Hírek

Áttörés nincs egy évvel a 2015. szeptember 18-án kirobbant dízelbotrány után. Bár van ország Európában, ahol már tudják, mikortól nem lehet robbanómotoros autót forgalomba hozni, azonban az egyik ilyenben, Norvégiában, ahol már több mint százezer e-autót adtak el, 2015-ben nőtt a dízelhajtású gépkocsik részesedése a teljes személygépkocsi-állományban. Magyarországon sem fordultak el az emberek hirtelen a… Tovább »

Euro 5 és Euro 6 a gyakorlatban

2016. június 10.

Hírek

Franciaországban, Németországban és Angliában megvizsgálták a közlekedési hatóságok néhány gépkocsi levegőszennyezését menet közben. Az eredmények azt mutatják, hogy az autógyárak kreatívan értelmezik az előírásokat, és vigyáznak, nehogy az autók túl tiszta levegőt bocsássanak ki.

Tovább áradhat a dízelekből a nitrogéndioxid, mint lehetne?

2016. február 6.

Hírek

A tét az volt, hogy kapnak-e az autógyárak még vagy tíz év haladékot arra, hogy a forgalomba kerülő személygépkocsik és kisteherautók használat közbeni nitrogéndioxid-kibocsátását az Euro 6 előírás szerinti 80 mg/km alá szorítsák.

Mikor lesz Euro 6 az Euro 6?

2016. január 28.

Hírek

A Levegő Munkacsoport tiltakozik az Európai Bizottság javaslata ellen, amely a gépkocsik károsanyag-kibocsátását valós körülmények között mérő (RDE) tesztelési eljárás alkalmazását közel tíz évre tolná ki.

Gondban a dízeles Euro-6 bevezetése

2013. január 14.

Hírek

Technológiai és logisztikai problémák állhatják útját az Euro-6 károsanyag-kibocsátási norma bevezetésének a dízel járműveknél, amennyiben benzinkutaknál kell majd tankolni az adalékanyagot – írja a Die Welt online kiadása.