Így gyilkolod a bolygót kényszeres ruhavásárlásoddal

2020. június 20.

Hírek

1315 milliárd forintnyi eladatlan ruha ment az égetőbe. A növekvő fogyasztás és a rövidülő élettartam miatt jóval több hulladék keletkezik. Ugyan a ruhák 15 %-át újrahasznosítási céllal gyűjtik össze, de csak 1 %-ból lesz ismét ruha. Az indiai helyi hiedelem szerint nyugaton azért dobják ki pár használat után a ruhákat, mert olyan drága a víz,… Tovább »

Főszerkesztői vállalás: környezettudatos nagytakarítás, avagy selejtezés ökosan!

2019. október 22.

Hírek

A dm Kezdd kicsiben! kezdeményezéséhez a Zöldunió felkérésére zöldportál főszerkesztőként én is csatlakoztam, arra tettem vállalást, hogy az idén igazi környezettudatos nagytakarítást végzek. Ez számomra nem csak azt jelentette, hogy a természetet nem károsító tisztítószereket használunk, hanem azt is, hogy a szokásos évi nyári nagytakarítást a régóta halogatott szelektálással kell kezdenem a holmijaim között. Meg kell vizsgálnom mindent,… Tovább »

Hogyan frissítsük a ruhatárunkat (környezet)tudatosan

2019. június 2.

Hírek

Az öltözködés, a ruhavásárlás általában nem szerepel a környezetvédelem kiemelt témái között, pedig a ruhaipar a leginkább környezetszennyező iparágak egyike. Hogyan öltözködhetünk környezettudatosabban? Mire figyeljünk a ruhatárunk frissítésekor? A következő tippek ebben segítenek.

A divat ára nem lehet a Föld

2018. július 1.

Hírek

A brit divatipar ökológiai lábnyomát vizsgálják a parlamenti képviselők, mellyel az egyre nagyobb fast fashion szektor széndioxid kibocsátását, az erőforrás felhasználását és a víz fogyasztásának a mértékét kívánják feltárni.

Egy póló = 2,5 évre elég ivóvíz

2018. március 12.

Hírek

Az olcsó termékekre és magas forgalomra épülő modell magában hordozza a túlfogyasztást, ugyanis az alacsony minőségű ruhák gyorsabban tönkremennek, tehát folyamatosan új cuccokat kell vásárolni. Az instant ruháknak pedig jelentős hatása van a környezetre.

Örök darabok – szemben a fast fashion tempójával

2017. november 25.

Hírek

Ha elsétálunk egy kirakat előtt, és azt látjuk, frissen át van rendezve és hipp-hopp új darabok jelentek meg, úgy érezhetjük, pár hónapja vett ruháinkban máris le vagyunk maradva a trendhez képest. A plakátokon pedig ugyancsak egy “még újabb” stílus jelenik meg a mi ruházatunkhoz képest, a magazinok is ajánlgatják, és a divatkövető sztárok is ebben… Tovább »