Az intelligens közlekedési rendszerek kockázatai

2020. szeptember 16.

Hírek

Növekszik a városi lakosság jövedelme, és ez azzal is jár, hogy egyre több a személygépkocsi. A sok autó már alig fér el egymástól, szinte minden talpalatnyi helyet elfoglalnak. A városok vezetői azonban, félve a népszerűtlenségtől, ódzkodnak az autózás korlátozásától. Kapóra jönnek nekik a csúcstechnológiai vállalatok által kínált módszerek, amelyekkel állítólag enyhíthetik a közlekedési dugókat és… Tovább »

Az autós terhelés szabályozása a Pilisi Parkerdőben

2020. augusztus 7.

Hírek

A Pilisi Parkerdő területén jelen lévő évi 25 millió látogató elsősorban a frekventált kirándulóhelyeken és környékükön eredményez – főképp hétvégente – kritikus természeti terhelést. Ezt a terhelést mérsékelni, szabályozni kell, egyrészt azzal, hogy a kirándulók újabb, kevésbé ismert célpontokat fedeznek fel, másrészt olyan infrastrukturális fejlesztésekkel, mint amilyen az Apátkúti parkolóé.

A lakossági parkolás csapdája

2020. július 1.

Hírek

Budapesten körülbelül 1,75 millió, a főváros funkcionális várostérségében pedig több mint 3 millió ember él. Közülük megközelítően 140 ezer személyautó tulajdonosnak nagyjából évi 10 milliárd forint kedvezményt adnak az önkormányzatok azért, hogy lakóhelyük közelében szinte költségmentesen várakozhassanak járműveikkel a közterületeken.