A fővárosi parkolási rendelet sürgős kiegészítésre szorul

2022. július 1.

Hírek

A fővárosi parkolásról két napja elfogadott önkormányzati rendelet egy lépés a helyes irányba, azonban messze nem elegendő a mindannyiunkat fenyegető súlyos veszélyek elhárítására. Ugyanakkor a parkolásszabályozás a leghatékonyabb olyan eszköz, amely a Fővárosi Önkormányzat és a kerületi önkormányzatok rendelkezésére áll Budapest közlekedési és környezeti problémáinak gyors és hatékony enyhítésére.

Egységes parkolási rendszert vezet be a Fővárosi Önkormányzat

2022. június 27.

Hírek

A jelenlegi bonyolult, átláthatatlan, összesen 27 féle parkolási zóna helyett átlátható, 4 zónatípusból álló egységes parkolási rendszert vezet be a Fővárosi Önkormányzat, melynek célja, hogy az autóval közlekedők könnyen értelmezhető zónarendszert használhassanak. Az egységes rendszerhez megújuló információs rendszer is tartozik majd.

Az intelligens közlekedési rendszerek kockázatai

2020. szeptember 16.

Hírek

Növekszik a városi lakosság jövedelme, és ez azzal is jár, hogy egyre több a személygépkocsi. A sok autó már alig fér el egymástól, szinte minden talpalatnyi helyet elfoglalnak. A városok vezetői azonban, félve a népszerűtlenségtől, ódzkodnak az autózás korlátozásától. Kapóra jönnek nekik a csúcstechnológiai vállalatok által kínált módszerek, amelyekkel állítólag enyhíthetik a közlekedési dugókat és… Tovább »

Az autós terhelés szabályozása a Pilisi Parkerdőben

2020. augusztus 7.

Hírek

A Pilisi Parkerdő területén jelen lévő évi 25 millió látogató elsősorban a frekventált kirándulóhelyeken és környékükön eredményez – főképp hétvégente – kritikus természeti terhelést. Ezt a terhelést mérsékelni, szabályozni kell, egyrészt azzal, hogy a kirándulók újabb, kevésbé ismert célpontokat fedeznek fel, másrészt olyan infrastrukturális fejlesztésekkel, mint amilyen az Apátkúti parkolóé.

A lakossági parkolás csapdája

2020. július 1.

Hírek

Budapesten körülbelül 1,75 millió, a főváros funkcionális várostérségében pedig több mint 3 millió ember él. Közülük megközelítően 140 ezer személyautó tulajdonosnak nagyjából évi 10 milliárd forint kedvezményt adnak az önkormányzatok azért, hogy lakóhelyük közelében szinte költségmentesen várakozhassanak járműveikkel a közterületeken.