Barion Pixel

Javaslatok a Fővárosi Közgyűlésnek az élhetőbb Budapestért

A Fővárosi Önkormányzat idén is lehetőséget biztosított arra, hogy a budapesti székhelyű civil szervezetek javaslatot tegyenek a Fővárosi Közgyűlés következő évi munkatervének összeállításához. A Levegő Munkacsoport 13 olyan javaslatot terjesztett elő, melyek megvalósításával rövid idő alatt és viszonylag alacsony költséggel jóval élhetőbbé válna Budapest.

Magasabb parkolási díjak – kevesebb autó

Több helyen is emelkedtek a parkolási díjak Budapesten az elmúlt időszakban, és elemezve ennek hatását, kiváló adalékot kaphatunk a régóta folyó vitához, miszerint csökkentik-e a parkolási problémákat a magasabb parkolási díjak.

A Levegő Munkacsoport komoly változtatásokat javasolt a Fővárosi Közgyűlésnek

A Fővárosi Önkormányzat 2022-ben lehetőséget biztosított arra, hogy a budapesti székhelyű civil szervezetek javaslatot tegyenek a Fővárosi Közgyűlés 2023. évi munkatervének összeállításához. A Levegő Munkacsoport számos olyan javaslatot terjesztett elő, melyek megvalósításával rövid idő alatt és viszonylag alacsony költséggel jóval élhetőbbé válna Budapest.

A fővárosi parkolási rendelet sürgős kiegészítésre szorul

A fővárosi parkolásról két napja elfogadott önkormányzati rendelet egy lépés a helyes irányba, azonban messze nem elegendő a mindannyiunkat fenyegető súlyos veszélyek elhárítására. Ugyanakkor a parkolásszabályozás a leghatékonyabb olyan eszköz, amely a Fővárosi Önkormányzat és a kerületi önkormányzatok rendelkezésére áll Budapest közlekedési és környezeti problémáinak gyors és hatékony enyhítésére.

Egységes parkolási rendszert vezet be a Fővárosi Önkormányzat

A jelenlegi bonyolult, átláthatatlan, összesen 27 féle parkolási zóna helyett átlátható, 4 zónatípusból álló egységes parkolási rendszert vezet be a Fővárosi Önkormányzat, melynek célja, hogy az autóval közlekedők könnyen értelmezhető zónarendszert használhassanak. Az egységes rendszerhez megújuló információs rendszer is tartozik majd.

Az intelligens közlekedési rendszerek kockázatai

Növekszik a városi lakosság jövedelme, és ez azzal is jár, hogy egyre több a személygépkocsi. A sok autó már alig fér el egymástól, szinte minden talpalatnyi helyet elfoglalnak. A városok vezetői azonban, félve a népszerűtlenségtől, ódzkodnak az autózás korlátozásától. Kapóra jönnek nekik a csúcstechnológiai vállalatok által kínált módszerek, amelyekkel állítólag enyhíthetik a közlekedési dugókat és…

Az autós terhelés szabályozása a Pilisi Parkerdőben

A Pilisi Parkerdő területén jelen lévő évi 25 millió látogató elsősorban a frekventált kirándulóhelyeken és környékükön eredményez – főképp hétvégente – kritikus természeti terhelést. Ezt a terhelést mérsékelni, szabályozni kell, egyrészt azzal, hogy a kirándulók újabb, kevésbé ismert célpontokat fedeznek fel, másrészt olyan infrastrukturális fejlesztésekkel, mint amilyen az Apátkúti parkolóé.

A lakossági parkolás csapdája

Budapesten körülbelül 1,75 millió, a főváros funkcionális várostérségében pedig több mint 3 millió ember él. Közülük megközelítően 140 ezer személyautó tulajdonosnak nagyjából évi 10 milliárd forint kedvezményt adnak az önkormányzatok azért, hogy lakóhelyük közelében szinte költségmentesen várakozhassanak járműveikkel a közterületeken.

Adatvédelmi áttekintés

Az üzemeltető adatvédelmi irányelveivel kapcsolatosan ezen az oldalon további tájékoztatást kaphat.