Nemzeti Energia és Klímatervek 2021–2030 – A megvalósítás útján távkonferencia

2020. október 20.

Helyszín: virtuális tér - internet

Sajtótájékoztatók

A Levegő Munkacsoport nemzetközi LIFE PlanUp projektjének  célja elősegíteni, hogy a közlekedés, az épületek és a mezőgazdaság területén olyan intézkedések történjenek, amelyek révén megvalósulhatnak az EU éghajlatvédelmi céljai a koronavírussal terhelt időszakban és azt követően is. A projekt keretében javaslatokat dolgoztunk ki Magyarország Nemzeti Energia- és Klímatervére (NEKT) és folyamatosan figyelemmel követjük a megvalósítását.

A városi út nem közlegelő

2020. október 15.

Hírek

Van közszolgáltatás, amelynek a használatáért fizetni kell. Ilyen a gáz, a víz, a villany, a közösségi közlekedés. Ezek klubjószágok. A közlekedési infrastruktúra, az úthálózat viszont közjószág. Az útépítés, karbantartás, forgalomirányítás költségeit közösen álljuk, és a közlekedésben minden autó részt vehet. Hátránya ennek a konstrukciónak, hogy a közlekedésnek számos más területtel kell osztoznia az adóbevételeken. Ami… Tovább »

A gépjárműforgalom csökkentésével is csillapítható a koronavírus terjedése

2020. szeptember 7.

Hírek

A COVID-19 vírusjárvány gyorsabban terjed és súlyosabbak a következményei ott, ahol szennyezett a levegő. Erre hívta fel levelében a 25 legnépesebb vidéki nagyváros polgármesterének a figyelmét a Levegő Munkacsoport a Tiszta Levegő Nemzetközi Napja alkalmából. Egyúttal javaslatokat is tett a közlekedési eredetű levegőszennyezés csökkentésére.

Én még a gyalogosoktól is szednék aszfaltkoptatási díjat

2020. szeptember 2.

Hírek

Nem a környezettudatosság a fontos, hanem a környezetvédelmi szabályok, melynek betartására az embereket rá kell szorítani. A sofőr nélküli autók mindent megváltoztatnak. 10 évünk van erre felkészülni – véli a greenfo podcastjának vendége: Vargha Márton, a Levegő Munkacsoport szakértője, közlekedési témafelelőse, akinek címbeli mondata a magánvéleménye.

Továbbra sincs gátja a roncsautók importjának

2020. augusztus 4.

Hírek

Nyugat-európai országok sok pénzzel ösztönzik állampolgáraikat az autócserére a járványt követő gazdasági visszaesésből való kilábalás egyik eszközeként. A levetett régi gépkocsik pedig zavartalanul folytathatják hadjáratukat a magyar emberek egészsége ellen és a magyarországi közlekedés széndioxid-kibocsátásának növeléséért. A Levegő Munkacsoport ezért ismételten megkérdezte Palkovics László innovációs és technológiai minisztert, mit és mikor fog tenni a kormány… Tovább »

A Kúriához fordul a Levegő Munkacsoport a budapesti levegőminőségi terv miatt

2020. július 27.

Hírek

A Levegő Munkacsoport 2018-ban keresetet nyújtott be a bírósághoz, mert a zöldhatóság Budapestre és környékére készített levegőminőségi terve a jelenlegi formájában nem alkalmas a légszennyezettség érdemi csökkentésére. A Fővárosi Törvényszék ítéletében úgy értelmezte, hogy az ilyen terveket nem lehet bíróság előtt eredményesen megtámadni, ezért a civil szervezet a Kúriához fordult felülvizsgálatért.

Biztatóan indult, de csalódás a kormány válságkezelése

2020. június 10.

Hírek

A koronavírus járvány sok rossz hatása között az egyik kivétel talán az volt, hogy járvány és a karantén sokakat ráébresztett arra, hogy az elmúlt évtizedekben kiépült világgazdasági rendszer, az áruk korlátlan globális kereskedelme, a felesleges fogyasztás és a távoli utazások megállíthatatlan növekedése nem fenntartható.

Az ingyenes parkolás többet árt, mint használ

2020. május 28.

Hírek

Hatalmas veszteségeket okoz a vállalkozásoknak és a lakosságnak Budapesten az ingyenes parkolás: miközben jelentősen növekedett a személyautó-forgalom és a csomagszállítás, megsokszorozódott a parkolóhelyeket kereső és a szabálytalanul parkoló járművek száma.

Értékelhetetlen a kormány légszennyezés-csökkentési programja

2020. május 26.

Hírek

A napokban nyilvánosságra hozott Országos Levegőterhelés-csökkentési Programban (OLP) leírt intézkedések még akkor sem elegendőek a légszennyezés érdemi csökkentésére, ha azok megvalósításra kerülnek, azonban az OLP efelől is komoly kétségeket hagy. Erre a következtetésre jutott a Levegő Munkacsoport a következő 10 év levegőminőséggel kapcsolatos politikáját meghatározó dokumentum áttanulmányozása után.