Lazulhat az illegális égetések ellenőrzése

2020. február 5.

Hírek

Nagy a valószínűsége annak, hogy a környezetvédelmi hatóságok március 1. után már képtelenek lesznek fellépni az illegális háztartási égetések ellen. Egy kormányrendelet ugyanis ezt a feladatot a lakossághoz viszonylag közel lévő járási szintű hivataloktól megyei szintre helyezi át.

Az ultrafinom részecskék tragikus hatása az egészségünkre

2020. február 4.

Hírek

Komoly sajtóvisszhangot váltottak ki a Levegő Munkacsoport és a Greenpeace által Budapesten nemrég végrehajtott mérések eredményei, amelyek arra utalnak, hogy a levegőszennyezettség jóval károsabb annál, mint a amire hivatalos mérőállomások adataiból lehet következtetni. Bár a hivatalos adatok szerint is egyes káros anyagok koncentrációja a levegőben rendszeresen meghaladja az az egészségügyi határértékeket, a Levegő Munkacsoport mérései a hivatalos… Tovább »

Lazulhat az illegális égetések ellenőrzése

2020. február 4.

Hírek

Nagy a valószínűsége annak, hogy a környezetvédelmi hatóságok március 1. után már képtelenek lesznek fellépni az illegális háztartási égetések ellen. Egy kormányrendelet ugyanis ezt a feladatot a lakossághoz viszonylag közel lévő járási szintű hivataloktól megyei szintre helyezi át.

Álzöld-e a villanybusz?

2020. január 30.

Hírek

Úgy vélem, kissé elhamarkodottan nevezte Bucsky Péter „Álzöld látszatintézkedésben ért egyet Orbán és Karácsony” című cikkében álzöldnek és látszatnak Orbán Viktor miniszterelnök szándékát arra, hogy 2022-től a városi közlekedésben minden városban csak elektromos buszokat lehessen forgalomba állítani.

Hiteles széndioxid-kibocsátási adatokat az autókról! Get Real” Konferencia

2020. február 05. - 2020. február 05.

Helyszín: Goethe Intézet, 1092 Budapest, Ráday utca 58.

Programok

Európában a széndioxid (CO2) kibocsátásáért körülbelül 27%-ban felel közvetlenül a közlekedés, és Magyarországon is hasonló ez az arány, azonban ez a kibocsátás jóval nagyobb, ha számításba vesszük a közlekedéshez szükséges egyéb tevékenységek (járműgyártás, útépítés, kőolajkitermelés stb.) kibocsátásait is. Mi több, az összes ágazat közül a közlekedés CO2-kibocsátás növekszik messze a leggyorsabban.

Javaslatok az autómegosztás előmozdítására

2020. január 17.

Hírek

A Fővárosi Közgyűlés legutóbbi ülésén arról döntött, hogy meg kell vizsgálni az autómegosztó-szolgáltatások lehetséges fővárosi szabályozását. Ehhez tett javaslatokat Dorosz Dávid főpolgármester-helyettesnek írt levelében a Levegő Munkacsoport.

Halaszthatatlan a fővárosi útdíj bevezetése

2019. december 5.

Hírek

Évente legalább 250 milliárd forintot takaríthatnának meg a budapestiek, és minden bizonnyal jóval kevesebb lenne az asztmás gyermek, ha bevezetnék Budapesten a kilométer- és szennyezésarányos városi útdíjat. Ennek érdekében együttműködésre kéri a Kormányt és a Fővárosi Önkormányzatot a Gulyás Gergely miniszternek és Karácsony Gergely főpolgármesternek írt levelében a Levegő Munkacsoport.

Brutális légszennyezést mértek civilek

2019. november 15.

Hírek

A levegőszennyezés sokkal súlyosabb annál, mint amit a hivatalos adatok mutatnak. Erről számolt be a Levegő Munkacsoport és a Greenpeace képviselője az Országgyűlés Fenntartható fejlődés bizottságának ülésén. A zöld szervezetek szerint azonnali lépésekre van szükség: korlátozni kell a szennyező gépjármű-forgalmat, támogatásokkal kell ösztönözni a fenntartható fűtési szokások elterjedését, határozottan fel kell lépni a lakossági hulladékégetés… Tovább »