Akkumulátorgyári tájkép III. – Lítium (No10)

2024. május 8.

blog

A mai autóakkumulátorokban meghatározó mennyiségben fordul elő lítium. A lítium a természetes módon bepárlódó, kiszáradó, hajdani tengeröblökben fordul elő. Bányái felszíni bányák. Nem gyakoriak, ezért a lítium világpiaci ára igen magas.

Miért problémás az akkumulátorgyártás?

2023. június 28.

Hírek

Az Orbán-kormány ökogyarmattá árusítja ki Magyarországot. A Rákosi és Kádár éra vas és acél országa után az antizöld Orbán rezsim a putyini atom és fosszilis energiahordozó kiszolgáltatottság fenntartása mellett a német autómultiknak adott állami támogatások után a dél-koreai és a kínai akkugyártó multiknak ad közpénzt, miközben azok a környezetszennyező üzemeikkel a természeti erőforrásainkat herdálják el.

Az Európai Számvevőszék szerint Európa vesztésre áll az akkuversenyben

2023. június 20.

Hírek

Az Európai Unió nem tartja a szükséges tempót ahhoz, hogy világszinten vezető szerepet tölthessen be az akkugyártás terén – közölte az Európai Unió luxembourgi székhelyű számvevőszéke, így nem kizárt, hogy 2035 utánra kell halasztani a belső égésű motorral felszerelt járművek betiltását.

A kínai lítium függés mérséklése az uniós cél

2023. március 22.

Hírek

Európa számára létfontosságúak tiszta energia jövőjét szolgáló az ásványi anyagok, köztük a lítium. A kitermelésben és a feldolgozásban egyaránt Kína évtizedekkel előzte meg a vén kontinenst. Az unió nyersanyagfüggősége Kínától nagyobb, mint az Öböl-menti régiótól való olaj- és gázfüggőség.

Az ártalmatlanítás nagy akkubombája nálunk robbanhat

2023. február 5.

Hírek

A magyarországi gyárak felelnek majd az EU piacaira kerülő akkuk ártalmatlanításáért. Hulladéklerakó lesz Magyarország, hatalmas terhet tesz az ország vállára az ázsiai akkumulátoripar idetelepítésével/ az ország ökogyarmatosításával az Orbán rezsim.

Zsákutcás akkugyarmat – hungarikum kamuráj

2023. január 27.

Hírek

A hazai GDP 25%-át a betelepült japán és német autóipar adja (Audi, Mercedes-Benz, Opel, Suzuki). A Széchenyi Egyetemen Győrben már Audi Hungaria Járműmérnöki Kar is van. Palkovics László talán az e-mobilitás hazai donja. A gépek, ugye, szépek, az autó is frankó, az elektromos inka, de a hozzávaló akkumulátor még inkább.