Hírek
Oroszország ukrajnai inváziója miatt bizonytalanná vált az M3-as vonal rekonstrukciójának befejezése. Az alagútfelújításra – beleértve a biztosítóberendezés és a gyengeáramú rendszer rekonstrukcióját is – 2017-ben 47,8 milliárd forintért vállalkozó Swietelsky Vasúttechnika Kft. már jelezte, hogy a szomszédban dúló háború jelentősen akadályozza a munka folytatását.
Hírek
Az M3 metró 2020. november 7-étől nem jár a Lehel tér és a Nagyvárad tér között, helyette sűrű követésű pótlóbuszokkal vagy a lezárt metrószakaszt elkerülő felszíni járatokkal utazhatnak, a pótlóbuszok előnyben részesítése miatt autóval is nehezebb lesz a belvárosban haladni, ezért minden Budapesten közlekedőnek az eddiginél hosszabb utazási időre kell számítani.
Hírek
Hamarosan lejár a metróalagút felújítására kötött kivitelezői szerződés. A vállalkozó azonban csak több milliárdos felárral vállalná a folytatást.
Hírek
Az Európai Unió a kohéziós alapból 473,4 millió eurót (csaknem 154 milliárd forint) fordít a magyar főváros 3-as metróvonalának teljes felújítására – közölte az Európai Bizottság.
Hírek
A lengyel főváros új metrószerelvényeket venne majdnem annyiból, amennyiért mi felújíttattuk (?) az oroszokkal a 3-as vonalán gyakran lerobbanó, légkondi nélküli kocsikat. Persze ők nem akarnak Putyin atomgyarmatává válni.
Hírek
Tarlósi logika: a metró egy óra alatt 40 000 utast tud elszállítani, egy villamos csak 12 000-et, egy busz pedig csak 5000-et, ezért ha nem lenne zűrzavar, az azt bizonyítaná, hogy nincs is szükség a 3-as metróra. A főváros legnagyobb ingatlanpanamája a Római-parti gát ügye.
Hírek
Mikor hallotta a kedves olvasó a kormánytól utoljára azt az érvet, amit most a metrófelújításra mondanak, hogy „nincs rá pénz”? Ritkán emlegetik, de olyankor mindig nagyot szól. Az eredeti, 2010-es választási és kormányprogramban (amelyhez 2014-ben csak annyit tettek hozzá, hogy folytatjuk), ha még emlékszünk, egyetlen szó sem esett a profi sport állami finanszírozásáról, aztán valahogy… Tovább »
Hírek
A tervek szerint jövő nyáron végre hozzáfognak a 3-as metró szakaszos felújításához, és ezzel kiesik egy időre a főváros (és az ország) legforgalmasabb tömegközlekedési vonala. A BKK-nál már dolgoznak a pótláson, a Kőbánya-Kispest és Nagyvárad tér közötti szakasz metrópótló terveiről két héten át várják az utasok véleményeit.
Hírek
Tarlós mélyen hallgatott, de most kiderül, mit akartak az oroszok. Az orosz gyártó már öt éve azt ajánlotta, hogy felújítás helyett újakra cseréli a metrószerelvényeket. Hogy most ez történt, azt a járműazonosítók cseréje is valószínűsíti.
Hírek
A belvárosban működésképtelen lesz a metrópótlás a tervezők szerint, a kiskörúti szakaszon ugyanis a pótlóbuszoknak a villamosokkal együtt kell majd araszolniuk a síneken. Mégpedig annyinak, amennyi egyszerűen nem fér el dugulás nélkül- írta az origo. Az M3 felújítása novemberben indul, elsőként az északi és a déli szakaszoknak fognak nekiesni.