Minden új dízel autó megbukott a kibocsátási vizsgán

2018. június 7.

Hírek

Egy 4850 gépjármű modellre kiterjedő vizsgálatról számolt be a Financial Times. Az eredmények rendkívül elszomorítók! A legjobb értékeket mutató Euro 6-os dízel gépjárművek is a határérték kétszeresét bocsátják ki nitrogén-oxidokból. 60 ezer luxus-Audit hívnak vissza szisztematikus csalás miatt

Diabéteszt okoz a nitrogén-oxidok magas koncentrációja?

2018. március 15.

Hírek

A német Szövetségi Környezetvédelmi Hivatal felmérése szerint százezrek élnek Németországban a nitrogén-oxidok magas koncentrációjának kitéve. Vizsgálatuk alapján mintegy 400 000 diabéteszes megbetegedés hozható összefüggésbe a levegő nitrogén-dioxid-szennyezettségével, és a légúti megbetegedések is hasonló arányban írhatók a szennyező anyag számlájára.

A főbűnös dízelautók

2017. január 7.

Hírek

A modern dízelüzemű személygépkocsik motorjai tízszer annyi káros anyagot eresztenek a levegőbe, mint a teherautók, kamionok és buszok motorjai, derül ki a legfrissebb EU-s kutatási adatokból. Az Európai Unióban ugyanis jóval szigorúbb előírások vonatkoznak a nitrogén-oxidok kibocsátására a nehéz járművek esetében, mint a személyautóknál.

Euro 5 és Euro 6 a gyakorlatban

2016. június 10.

Hírek

Franciaországban, Németországban és Angliában megvizsgálták a közlekedési hatóságok néhány gépkocsi levegőszennyezését menet közben. Az eredmények azt mutatják, hogy az autógyárak kreatívan értelmezik az előírásokat, és vigyáznak, nehogy az autók túl tiszta levegőt bocsássanak ki.

A VW-n kívül más gyártók is buktak

2015. szeptember 24.

Hírek

29 autóból öt megbukott az egyik brit hetilap, a The Sunday Times saját, független környezetvédelmi vizsgálatokra szakosodott laboratóriumának szakemberei által elvégzett tesztjén. Az európai mérési ciklus is necces.

London veri Pekinget légszennyezettségben

2014. május 30.

Hírek

A londoni légszennyezettség magasabb a pekinginél, legalábbis ami a veszélyes nitrogén-dioxid szintet illeti – írta a Bloomberg egy friss jelentést idézve. Nem csak a brit fővárosban rossz a helyzet, az 1513 európai mérőállomás közül tavaly 301 esetében regisztrálták az Európai Unió által megszabott határértékek túllépését.