Mintegy 40 %-kal csökkent a levegőben lévő szálló por (PM2,5) koncentrációja a kelet-kínai városokban azóta, hogy a kínai kormány 2013-ban szigorú intézkedéseket rendelt el a légszennyezés elleni harcban, ám a drámai mértékű csökkenés megváltoztatta a légkör összetételét és súlyos ózonszennyezést idézett elő.
nitrogén-dioxid
Ajjaj – nagy a baj!
Nemhogy kevesebb, de egyre több a szén-dioxid. A betiltott, korábban hűtőközegként használt fluor-triklórmetán (CFC-11) légköri koncentrációjának csökkenése jelentősen lelassult, ami arra utalhat, hogy valahol továbbra is gyártják, vagy egyes termékek előállításakor felszabadul, ám a forrást még nem sikerült azonosítani.
Három éve robbant ki a dízelbotrány
Három éve robbant ki Amerikában a dízelbotrány. Magyarországon mintegy 193 ezer új Euro 5 és Euro 6 osztályú dízelautó vásárlóját verték át a gyártók. Ezek azok az autók, amelyek használat közben a nitrogénoxidoknak az előírtnál legalább a kétszeresét engedik a levegőbe. Magyarország nem tanul.
Minden új dízel autó megbukott a kibocsátási vizsgán
Egy 4850 gépjármű modellre kiterjedő vizsgálatról számolt be a Financial Times. Az eredmények rendkívül elszomorítók! A legjobb értékeket mutató Euro 6-os dízel gépjárművek is a határérték kétszeresét bocsátják ki nitrogén-oxidokból. 60 ezer luxus-Audit hívnak vissza szisztematikus csalás miatt
Diabéteszt okoz a nitrogén-oxidok magas koncentrációja?
A német Szövetségi Környezetvédelmi Hivatal felmérése szerint százezrek élnek Németországban a nitrogén-oxidok magas koncentrációjának kitéve. Vizsgálatuk alapján mintegy 400 000 diabéteszes megbetegedés hozható összefüggésbe a levegő nitrogén-dioxid-szennyezettségével, és a légúti megbetegedések is hasonló arányban írhatók a szennyező anyag számlájára.
A főbűnös dízelautók
A modern dízelüzemű személygépkocsik motorjai tízszer annyi káros anyagot eresztenek a levegőbe, mint a teherautók, kamionok és buszok motorjai, derül ki a legfrissebb EU-s kutatási adatokból. Az Európai Unióban ugyanis jóval szigorúbb előírások vonatkoznak a nitrogén-oxidok kibocsátására a nehéz járművek esetében, mint a személyautóknál.
Euro 5 és Euro 6 a gyakorlatban
Franciaországban, Németországban és Angliában megvizsgálták a közlekedési hatóságok néhány gépkocsi levegőszennyezését menet közben. Az eredmények azt mutatják, hogy az autógyárak kreatívan értelmezik az előírásokat, és vigyáznak, nehogy az autók túl tiszta levegőt bocsássanak ki.
A VW-n kívül más gyártók is buktak
29 autóból öt megbukott az egyik brit hetilap, a The Sunday Times saját, független környezetvédelmi vizsgálatokra szakosodott laboratóriumának szakemberei által elvégzett tesztjén. Az európai mérési ciklus is necces.
London veri Pekinget légszennyezettségben
A londoni légszennyezettség magasabb a pekinginél, legalábbis ami a veszélyes nitrogén-dioxid szintet illeti – írta a Bloomberg egy friss jelentést idézve. Nem csak a brit fővárosban rossz a helyzet, az 1513 európai mérőállomás közül tavaly 301 esetében regisztrálták az Európai Unió által megszabott határértékek túllépését.