Barion Pixel

Ajjaj – nagy a baj!

Nemhogy kevesebb, de egyre több a szén-dioxid. A betiltott, korábban hűtőközegként használt fluor-triklórmetán (CFC-11) légköri koncentrációjának csökkenése jelentősen lelassult, ami arra utalhat, hogy valahol továbbra is gyártják, vagy egyes termékek előállításakor felszabadul, ám a forrást még nem sikerült azonosítani.

Három éve robbant ki a dízelbotrány

Három éve robbant ki Amerikában a dízelbotrány. Magyarországon mintegy 193 ezer új Euro 5 és Euro 6 osztályú dízelautó vásárlóját verték át a gyártók. Ezek azok az autók, amelyek használat közben a nitrogénoxidoknak az előírtnál legalább a kétszeresét engedik a levegőbe. Magyarország nem tanul.

Minden új dízel autó megbukott a kibocsátási vizsgán

Egy 4850 gépjármű modellre kiterjedő vizsgálatról számolt be a Financial Times. Az eredmények rendkívül elszomorítók! A legjobb értékeket mutató Euro 6-os dízel gépjárművek is a határérték kétszeresét bocsátják ki nitrogén-oxidokból. 60 ezer luxus-Audit hívnak vissza szisztematikus csalás miatt

Diabéteszt okoz a nitrogén-oxidok magas koncentrációja?

A német Szövetségi Környezetvédelmi Hivatal felmérése szerint százezrek élnek Németországban a nitrogén-oxidok magas koncentrációjának kitéve. Vizsgálatuk alapján mintegy 400 000 diabéteszes megbetegedés hozható összefüggésbe a levegő nitrogén-dioxid-szennyezettségével, és a légúti megbetegedések is hasonló arányban írhatók a szennyező anyag számlájára.

A főbűnös dízelautók

A modern dízelüzemű személygépkocsik motorjai tízszer annyi káros anyagot eresztenek a levegőbe, mint a teherautók, kamionok és buszok motorjai, derül ki a legfrissebb EU-s kutatási adatokból. Az Európai Unióban ugyanis jóval szigorúbb előírások vonatkoznak a nitrogén-oxidok kibocsátására a nehéz járművek esetében, mint a személyautóknál.

Euro 5 és Euro 6 a gyakorlatban

Franciaországban, Németországban és Angliában megvizsgálták a közlekedési hatóságok néhány gépkocsi levegőszennyezését menet közben. Az eredmények azt mutatják, hogy az autógyárak kreatívan értelmezik az előírásokat, és vigyáznak, nehogy az autók túl tiszta levegőt bocsássanak ki.

London veri Pekinget légszennyezettségben

A londoni légszennyezettség magasabb a pekinginél, legalábbis ami a veszélyes nitrogén-dioxid szintet illeti – írta a Bloomberg egy friss jelentést idézve. Nem csak a brit fővárosban rossz a helyzet, az 1513 európai mérőállomás közül tavaly 301 esetében regisztrálták az Európai Unió által megszabott határértékek túllépését.

Adatvédelmi áttekintés

Az üzemeltető adatvédelmi irányelveivel kapcsolatosan ezen az oldalon további tájékoztatást kaphat.