1500 fát vágnak ki a Római-parton

2016. április 16.

Hírek

Nagyobb fokozatra kapcsol a római-parti mobilgát-beruházás. A jövő hónapban döntenek a végleges nyomvonalról, ősszel indulhat az építkezés. A tervekből szabadtéri „tárlatot” rendeznek a sétányon. A Népszabadság szerint ami biztosnak tűnik: ezernél is több fát vágnak ki a beruházás miatt.

3-as metró felújítás: 20 ból 7 liftmentes megálló

2016. február 19.

Hírek

Várhatóan november végén kezdődik 3-as metró felújítása, de előkészítő munkálatok már ősztől lesznek. A Lehel tértől északra eső résszel kezdenek. Lift hét megállóban nem lesz, pl. a forgalmas belvárosi Ferenciek terén és a Kálvin téren. Lesz, ahol az akadálymentesítést olyan mozgólépcsővel oldják meg, amelyet mozgáskorlátozottak is használhatnak.

Tarlós a hulladéktörvény módosítását szeretné

2016. február 5.

Hírek

Számos, a fővárosi és az agglomerációban élő lakosságot érzékenyen érintő kérdésről beszélt a mai Budapestinfón Tarlós István. A budapesti főpolgármester szerint is betett a hulladékgazdálkodásnak a rezsicsökkentés. Nápoly korábbi sorsára juthat Budapest a szemétszállítás átalakításával

Kezdődhet az autóslobbi aranykora Budapesten

2016. január 31.

Hírek

Ahogy azt Tarlós István főpolgármester előrevetítette, szétszedik a “hatáskörén túlterjeszkedő” BKK-t. A közúti ágazat és a tömegközlekedés teljesen szétválnak, a BKK-nak a tömegközlekedés megrendelése és a taxik ellenőrzése marad. Az index szerint kezdődhet az autóslobbi aranykora.

Élhető Budapest helyett folyamatos szmogriadó?

2015. december 13.

Hírek

2017-ben lehet legkorábban dugódíj, KRESZ-vizsga kellene a kerékpárosoknak, és leállítják a 4-es metróval párhuzamosan futó felszíni járatokat – ilyen bejelentéseket tett Tarlós István tegnapelőtt. A Magyar Kerékpárosklub szerint a főpolgármester – tömegközlekedés és kerékpározás visszaszorítását célzó – tervei nélkülözik a szakmaiságot, szembemennek Budapest érdekeivel és hibás “adatokból” levont rossz következtetésekre alapulnak.

Tarlós 2016 végére bevezetné a dugódíjat

2015. október 3.

Hírek

Tarlós István főpolgármester a Népszavának adott interjúban többek között beszélt arról, hogy létezik egy nem tőle származó javaslat, amelyet “jobb híján” támogatni fog. Eszerint lenne egy minimális díj a budapesti közigazgatási határon, és lenne egy “szó szoros értelmében vett dugódíj” a belvárosban, a kiskörúti határvonalban. Hozzátette: a díj mértékéről még nincs konkrét döntés.

Napi 700 forint dugódíjat javasol az LMP

2015. szeptember 28.

Hírek

A Lehet Más a Politika napi hétszáz forintos dugódíjat javasol a főváros tágan értelmezett belvárosi területeire a hétköznapi csúcsidőszakban, kiegészítve P+R parkolók építésével és a kerékpáros közlekedés fejlesztésével – közölte a párt fővárosi képviselője. Tarlós évi 5000 forintja túl kevés az autók kiszorításához.

A hőség megsokszorozza a légszennyezés káros hatását

2015. augusztus 10.

Hírek

A szennyezett levegő és a hőség együttes hatása különösen ártalmas lehet az emberi egészségre. Mindkét tényező elsősorban ugyanazt támadja az emberi szervezetben: a légzőszerveket és szívet. Ezért a Fővárosi Önkormányzatnak haladéktalanul intézkedéseket kell hoznia az emberek egészségének megóvása érdekében.

A paksi atombiznisz miatt fizetünk rá a metróra?

2015. június 4.

Hírek

A cink.hu szerint Párizsban olcsóbbak az új metrókocsik, mint nálunk a régiek felújítása. Nem érteni, miért, és egyelőre nincs erősebb elmélet annál, mint hogy beígérték a felújítást az oroszoknak.

Nem elég zöldnek látszani, annak is kell lenni

2015. június 3.

Hírek

Örvendetes, hogy Tarlós István főpolgármester csatlakozik Áder János köztársasági elnök éghajlatvédelmi felhívásához. Ez a csatlakozás akkor hiteles, ha a főpolgármester saját hatáskörében megtesz mindent, hogy Budapest példát mutasson a klímavédelemben és az alkalmazkodásban. Annál is inkább, mert a sok hőhullám, a szélsőséges csapadékeloszlás egészségünket, közérzetünket és a város vonzerejét is veszélyezteti. Lenne mit tennie!