Hírek
Óriási a baj a hazai vasúti áruszállításban, képtelenség a mai kapacitások mellett több árut kötött pályán továbbítani. A helyzet a következő évben tovább romolhat. Vajon hogyan jön az e-autókhoz, és az akkumulátorokhoz az alapanyag? Vajon az itthon gyártott autók hogyan jutnak el a piacokra?
Hírek
Újabb botrány bontakozik ki a betelepülő akkumulátorgyárak körül: nincs megfelelő infrastruktúra, amelyen szállítani tudnák az árut. A közlekedési miniszter erőből próbál úrrá lenni a vasúti forgalom bohózattá fajuló akadozásán, miközben a kínaiak egyre dühösebbek – írja a HVG.
Hírek
A 2023. évi Radó Dezső Díjat Bántó Ruben, az Elektromega Kft. ügyvezető igazgatója kapta. A díj egyúttal elismerést jelent az általa vezetett cég kiemelkedő teljesítményének. Saját villamos hajtáslánc szabadalmukat hasznosítva, immár nyolc éve alakítanak át villanyhajtásúvá dízel tehergépkocsikat.
Hírek
Megkezdődött a Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszának fejlesztése a kivitelezésre vonatkozó szerződés hatályba lépésével – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM). Palkovics László miniszter a projekt megvalósítását irányító vállalatokkal tartott ülésen elmondta: az előkészületek ütemterv szerint haladnak, és a beruházás várhatóan 2025-re elkészülhet.
Hírek
Nemcsak környezetvédelmi, hanem gazdasági haszna is van, ha teherautók helyett cargobiciklikkel végzik az áruszállítást a városokban – derült ki a bécsi Európai Kerékpáros Logisztikai Konferencián. Az osztrák főváros 2030-ra szén-dioxid kibocsátás nélkül szeretné megoldani az áruszállítást.
Hírek
Bécs mindent megtesz azért, hogy lakosai autó helyett kerékpárral közlekedjenek. 2017 márciusától például akár 800-1.000 euróval is támogatná, ha egy család olyan új biciklit vásárol, ami szállítmányozásra is alkalmas.
Hírek
Hibás tervezés, rossz menedzsment, a gyenge építőanyagok miatt rossz minőség, a vízhiány miatt pedig kétes jövő: a nemrég megnyílt, új panamai csatorna szinte biztosan nem lesz olyan sikeres, mint 102 éves elődje.
Hírek
Olyan olcsó az üzemanyag, hogy a nagy óceánjáró teherhajók inkább megkerülik Afrikát, hogy csökkentsék a költségeiket. Mindez a SeaIntel nevű cél elemzéséből derült ki, amely 2015 második félévének adatait összesítette.
Hírek
Sem a teherforgalomban, sem a személyforgalomban nem lenne kihasznált a Budapest-Belgrád-vasútvonal – vélik a VS.hu-nak nyilatkozó szakértők. A kormány mégis 472 milliárd forintot szánna a vonal fejlesztésére, a paksi bővítéshez hasonló konstrukcióban, csak orosz helyett kínai hitelből. Begördül az újabb mutyi?
Hírek
Bizonytalanná vált a fővárost délről elkerülő új villamos vasútvonal (V0) építése a Magyar Nemzet mai cikke szerint. A Budapestet elkerülő vasúti körgyűrű építése tavaly februárban kapott zöld jelzést a kormánytól.