Hírek
Halomban áll a PET-palack a bolygónkon, és míg a fosszilisekből előállított műanyagok fokozzák a klímaválságot, az óceánokat, erdőket beborítva a szeméthegyek ökológiai katasztrófához is vezetnek. A nagy üdítőital-gyártó cégek fenntarthatósági fogadalmakat tesznek, de ez általában kimerül abban, hogy növelik az újrahasznosított műanyagok használatát.
Hírek
2023 közepétől ismét bevezetik itthon az italok csomagolásának betétdíjas rendszerét. Jelen állás szerint a rendszer inkább a begyűjtést fogja szorgalmazni, a csomagolások újratöltését azonban nem teszi kötelezővé, pedig a palackok újrahasználata nagyobb mértékben csökkenti a környezetterhelést, az egyszerű újrahasznosításnál. Friss adatok szerint Magyarországon a borosüvegeknek csak kb. 50%-át gyűjtik vissza, míg Németországban és Svédországban ez… Tovább »
Hírek
A sör, a bor és a szörp példája mind azt mutatja, hogy sem technológiai, sem logisztikai akadálya nincs Magyarországon annak, hogy a tej is visszaváltható üvegekben kerüljön a boltokba. Miért van akkor mégis kartondobozban és PET palackban? Nálunk is lehetne visszaváltható üvegben a tej, mint Ausztriában, csak akarni kellene.
Hírek
Egy rendelettervezet szerint – elméletileg 3 hét múlva – minden üveget kötelező lenne visszavennie a 300 négyzetméternél nagyobb alapterületű élelmiszerboltoknak betétdíj nélkül.
Hírek
Félliteres üveg, két-, három- vagy hétdecis, boros, sörös, csatos és nem csatos. Számtalan sörös- és borosüveg van forgalomban Magyarországon, amivel nincs is baj addig, amíg nem próbáljuk visszaváltani. A rendszer követhetetlen, a forgalmazók önkéntes alapokon végzik a betétdíjas visszaváltást, az egyébként különösebb gond nélkül újra használható palackok egy része a szelektívben, rosszabb esetben a “sima”… Tovább »
Hírek
Nagyüzemben készíthetik a PET-palackokat egy magyarországi gyárban csak azért, hogy a müncheni szupermarketek üvegvisszaváltó-gépeit kijátszva felvegyék a palackokért járó 25 eurócentes betéti díjakat.
Hírek
A környezettudatosság jegyében sokan vásárolnak visszaváltható, betétdíjas csomagolású terméket, de nincs könnyű dolguk. Az üzletek igyekeznek kibújni a felelősség alól, és igencsak megnehezítik a „zöld” fogyasztók helyzetét.