Hírek
Új nagysebességű vasútvonalat avattak Kínában, az ország délkeleti szélén. Annyira a szélén, hogy a 277 kilométeres új vasúti szakasz 20 km.-en át nem is a szárazföldön, hanem egy hídrendszernek köszönhetően a tenger fölött vezet. Méghozzá a geopolitikai szempontból érzékeny Tajvani-szorosnál.
Hírek
Vezéráldozattal folytatódik a MÁV és Lázár csatája: a miniszter ma felmentette a vasúttársaság pályaműködtetésért felelős illetve a gazdasági vezérigazgató-helyettesét – erősítette meg a hvg.hu értesülését Csepreghy Nándor miniszterhelyettes. Virág István pályaműködtetési vezérigazgató-helyettes Szijjártó Péter miniszter keresztapja.
Hírek
Ellenzékből még hevesen tiltakozott a Fidesz a vasútvonalak bezárása ellen. Hatalomban most augusztus elsejétől 10 vasútvonalon szűnteti meg a személyszállítást. Emiatt civil szervezetek nyílt levelet írtak Orbán Viktor miniszterelnöknek.
Hírek
Lázár János agilis ember. Mondjuk Budapestet nem kedveli; vidék-, ménes- és kastélyfan. Gorzsai alcáratyuska. Posztstadion korszaki akcióhős. A leendő nagy tramtrain-építő. Semjén Zsolt elmálló mosolyának alternatívája. Kiváró időutazó. Összekötő a jelenből a jelenbe. Előkészületben a Gorzsa – Moszkva testvérvárosi tram-train. Mindjárt a Felcsút – Gorzsa járat után.
Hírek
Hamarosan aláírhatják a Budapest-Belgrád-vasútvonal korszerűsítésére vonatkozó építési szerződéseket a miniszterelnök szerint. A több mint 500 milliárd forintos felújítás kínai hitelből valósul meg, és szakértők szerint 2400 év alatt térül meg.
Hírek
Csigajelmezbe öltözött és simán lefutotta a vonatot. Az eset Mátészalka és Debrecen között történt, pedig a MÁV szerint legalább 40-50-nel mehetnek itt a vonatok.
Hírek
Újabb, eddig még nem igazán ismert tényadat látott napvilágot, mellyel csak gyarapodott azon tényezők sora, miszerint erősen vitatható a Budapest-Belgrád vasútvonal felújításának szükségessége.
Hírek
Nem fontos a megtérülés a miniszterelnöknek a 750 milliárd forintnyi kínai hitelből épülő Belgrád–Budapest-vasútvonalnál, pedig annak költségét és a kölcsön kamatait is a magyar államkassza állja majd. A Hír TV által megkérdezett szakemberek szerint egyértelműen presztízsberuházásról van szó, amelyik legfeljebb az építés idején növeli a GDP-t, később csak veszteséget termel.
Hírek
Kilométerenként több mint 4 milliárd forintot emésztene fel a Budapest–Kelebia-vasútvonal felújítása, amiből a kínai államon kívül nem nagyon profitálna senki. A modell kísértetiesen emlékeztet a Paks II. beruházáséra. Itt is ráfizetnénk.