2017-ben az Electro-Coord Magyarország igen látványos lakossági szemléletformáló tevékenységbe kezdett „Közös érdek a lámpa hulladék szelektív gyűjtése” című kampányával.
A mai is folyó tájékoztató tevékenység a lakosság mellett a villanyszerelő szakmai képviselőit is megszólítja, hiszen a hazánkban begyűjtött lámpahulladék döntő része nem a lakossági szelektív gyűjtésből származik. A villanyszerelőknek jelentős szerepük van abban, hogy a munkájuk során keletkezett hatalmas mennyiségű fényforrás hulladékot sikeresen visszagyűjtsék, és a korszerű újrahasznosítási folyamat során jelentős mennyiségű újrahasznosítható anyag kerülhessen vissza az ipari körforgásba.
Fontos, hogy a jövő villanyszerelői már tanuló éveik alatt megismerjék a hazai visszagyűjtési és újrahasznosítási rendszert. Ezért az Electro-Coord készített számukra egy útmutatót, amelyből a jövő szakképzett villanyszerelői megtudják, mit tehetnek azért, hogy megakadályozzák az elhasznált izzók és lámpák hulladéklerakóba kerülését. Ez a tájékoztató füzet eljutott az összes villanyszerelő szakképző intézménybe, és digitálisan is letölthető.
Mihez kezdjek a kiégett izzókkal (1,2MB pdf.)
Az Electro-Coord célja a szemléletformálásban a fokozás és a folytatás, így idén új reklámeszközökkel, új ötletekkel folytatódik a kommunikáció. Az idei év fő üzenete: Egyre többen gyűjtjük szelektíven a lámpahulladékot! Az Electro-Coord ezzel a már megfigyelhető pozitív folyamatot hangsúlyozza, ezt a jó példát mutatják a plakátokon megjelenő szereplők is.
A lakossági kampány főszereplője a Cselekvő béka. Kezében egy kiégett kompakt fénycsövet tart, és mosolyogva, büszkén tekint ránk. „Ő is visszahozta!” – írja a plakát. Neki is csak egy ugrás lehetett a legközelebbi gyűjtőpont, és bármennyire is zöld, a gondolkodását is zöldre kellett állítania, hogy így cselekedjen.
A kampány másik fontos célcsoportja a villanyszerelők közössége. A nekik készített hirdetés főszereplője a Csacsi, aki gyűjti a lámpahulladékot, és amikor megtelik táskája, felkeresi az Electro-Coord gyűjtőpontját. A Csacsi, aki szorgalmasan dolgozik, nagy teherbírású és már ő is tudja, hogy szelektíven kell gyűjteni a lámpahulladékot.
A szervezet idei kommunikációjában főszereplőnek kedves, szerethető állatokat választott. Ennek kettős célja volt: szeretnék, ha a lakosság nem egy bonyolult, műszaki kérdésként tekintene a lámpahulladék szelektív gyűjtésére. Valamint fontosnak tartják, hogy a gyerekek – mint a legfontosabb célcsoportunk – számára is érthetőek legyenek üzenetek.