Hirdetés

Az Alstom és az Irish Rail közösen mutatta be a DART+ 1:1 méretarányú kocsimakettjét az ír nyilvánosságnak. Ez az első modern, akkumulátoros motorvonatflotta Írországban, mely nagyobb kapacitást és karbonlábnyom csökkentést biztosít Dublin és környéke számára.

Az Alstom X’trapolis elővárosi vonat platformján alapuló kocsi mintáját az Irish Rail dublini Inchicore üzemében mutatták be az érdeklődőknek, akik szemügyre vehették, milyen DART+ vonatok szolgálják majd ki Dublin és környékének utasait. Az Alstom tízéves keretmegállapodást kötött az Irish Rail vasúttársasággal 750 új X’trapolis vasúti kocsi beszerzéséről az ír DART hálózat számára, melyből most 37 darab ötvagonos X’trapolis vonatot rendeltek meg 15 évre szóló szervizelési szolgáltatással, ezekből 31 db akkumulátoros-elektromos motorvonat (BEMU), míg hat darab elektromos motorvonat.

Az új vonatok nagyobb kapacitást és karbonlábnyom csökkentést biztosítanak majd a nagydublini helyi közösség számára. A DART+ program biztosítja, hogy a vasúti közlekedés Írország fenntartható közlekedési hálózatának középpontjában álljon. A Nemzeti Fejlesztési Terv keretében a Nemzeti Közlekedésért felelős Szerv által finanszírozott DART+ olyan beruházás, amely megduplázza a kapacitást és megháromszorozza a nagydublini hálózat villamosítását, elősegítve a fenntartható mobilitást és fejlődést, valamint javítva az életminőséget a fővárosban és a környező megyékben.

Mit kínál az X’trapolis a DART+ utasainak

Az Alstom moduláris X’trapolis ingázó vonata rendkívül sikeres, világszerte több mint 6000 kocsit adtak el belőle; a dublini vonatokat kifejezetten a DART+ programhoz szabták.

Mindegyik 82 méter hosszú DART+ vonat 550 utasnak biztosít helyet, széles, átjárható folyosókkal, alacsony padlóval és automatikusan behúzható lépcsővel, hogy minden utas számára maximalizálják a megközelíthetőséget. További jellemzők közé tartoznak a külön kerékpáros és családi területek, a továbbfejlesztett utasforgalmi funkciók, mint például a töltőberendezések mobiltelefonokhoz vállmagasságban elhelyezve, e-bike-ok és e-scooterek számára; valamint a vonat egészén működő CCTV-rendszerek, amelyek fokozzák az utasok és a dolgozók biztonságát és védelmét.

Alstom DART+ vezetőfülke

A tízéves keretmegállapodás lehetővé teszi a DART+ hálózat számára, hogy akár 750 áramszedős és akkumulátoros vasúti kocsit szerezzenek be. A flotta mellett az Alstom egy sor szolgáltatási megoldást is nyújt majd, beleértve a műszaki támogatást és alkatrészellátást a flotta üzemeltetésének első 15 évére, a HealthHub és a TrainScanner technológiáinak alkalmazását a megelőző karbantartás érdekében, valamint három vonatszimulátor biztosítását a mozdonyvezetők képzésének támogatására. A DART+ program részeként a DART flotta bővítését a Nemzeti Közlekedésért felelős Szerv finanszírozza a Nemzeti Fejlesztési Terv 2021-2030 keretében.

A megrendelt 37 vonat 31 ötkocsis, akkumulátoros-elektromos motorvonattal (BEMU) több mint 80 kilométeres utak megtételére lesz képes a villamosított DART-hálózaton kívül, tisztán akkumulátoros üzemben, és ezzel a régebbi dízelüzemű vonatokat kivonhatják a nem villamosított vonalakról. Ezek az X’trapolis vonatok alkotják majd Írország első modern akkumulátoros flottáját, hozzájárulva Írország tömegközlekedésen keresztül történő szén-dioxid-csökkentési törekvéseinek kiszélesítéséhez. Az akkumulátorrendszerben tárolt energiát a kiválasztott végállomásokon található gyorstöltő állomásokon keresztül, valamint az új akkumulátoros-elektromos szerelvények mozgása közben a fékezési energia visszanyerésével töltik majd fel.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás