Még idén kitűzik a céldátumot a dízelautók budapesti kitiltására

2021. július 18.

Hírek

A Greenpeace Magyarország a átadta Karácsony Gergely főpolgármesternek Tiszta levegőt! petícióját, amelyben közel 45 000 ember követeli, hogy a városvezetés kezdje el fokozatosan kitiltani a szennyező járműveket Budapestről, és segítse a fenntartható közlekedés terjedését, fejlesztését a fővárosban.

A járvány és a fővárosi közlekedési szokások

2021. július 17.

Hírek

Többen autóznak és bicikliznek, kevesebben használják a tömegközlekedést Budapesten a járvány előtti időkhöz képest. Balogh Samu szerint a fővárosnak nincs terve dugódíj bevezetésére.

Már közlekednek a Balatonnál az emeletes vonatok

2021. június 20.

Hírek

Megérkezett az első KISS a Balatonhoz. A Napfürdő expresszvonat június 19-től a hétvégeken Szolnokot és a ceglédi vonal forgalmasabb állomásait köti össze Fonyóddal; a Jégmadár expresszvonat pedig a Dunakanyart, Szob és Vác térségét, továbbá Rákospalota-Újpestet, Kőbánya felsőt kapcsolja össze szintén Fonyóddal, a déli parttal és a Velencei-tóval.

Első próbaúton a közpénzégető lázári Traimtrain

2021. május 30.

Hírek

Önmagában a helyközi és a helyi tömegközlekedés fejlesztése üdvözölendő, ahogyan a járművek életkorának fiatalítása is. Szükséges és fontos, hogy a lakosok 21. századi energiahatékony, környezetbarát és magas komfort fokozatú járműveken utazhassanak. No de milyen áron? Szeged-Hódmezővásárhely háromszoros áron.

Ma kezdődik az M3 metrófelújítás a belvárosi szakaszon

2020. november 7.

Hírek

Az M3 metró 2020. november 7-étől nem jár a Lehel tér és a Nagyvárad tér között, helyette sűrű követésű pótlóbuszokkal vagy a lezárt metrószakaszt elkerülő felszíni járatokkal utazhatnak, a pótlóbuszok előnyben részesítése miatt autóval is nehezebb lesz a belvárosban haladni, ezért minden Budapesten közlekedőnek az eddiginél hosszabb utazási időre kell számítani.

Az autózás lett a koronavírus hazai nyertese

2020. október 28.

Hírek

A koronavírus-járvány kapcsán sokan a kerékpáros és a fenntartható közlekedés eljövetelét várták. Sokkal inkább úgy néz ki azonban, hogy bár a teljes mobilitás csökkent, az autózás egyre nagyobb szerepet kap, és ebben nincs érdemi különbség a főváros és az ország egésze között.

Milyen a közterület igazságos elosztása? Bécsben kipróbálták

2020. szeptember 22.

Hírek

Az Európai Mobilitási Hét során a bécsiek összehasonlították, mennyi hely szükséges a városban való kerékpározáshoz, gyalogláshoz és autózáshoz. Az eredmény meggyőzően szembeötlő: az autók az utak több mint kétharmadát foglalják el.  A város továbbra is a klímabarát közlekedés előmozdítására törekszik.