Május 5., hétfőtől a Budapesti Közlekedési Központ tesztjelleggel kiterjeszti a kerékpárszállítás lehetőségét a Széll Kálmán tér és a Gazdagréti tér között közlekedő 139-es autóbusz vonalára, még több lehetőséget biztosítva ezzel az egyéni és a közösségi közlekedés kombinálására.
közösségi közlekedés
Lázár újabb ígéretcunamija – jön a közlekedési Kánaán
Kijött a tízpontos terv, júniustól húsz perc feletti késés esetén visszajár a jegyár fele! Többek között erről is beszélt Lázár János közlekedési miniszter az ÉKM Közlekedésinfóján. Új, bérelt mozdonyok – az Astride-okon kívül újabban Vectronokról is hallani –, új, IC-minőségű kocsik érkezhetnek, jön a „közlekedési Kánaán”. Vitézy Dávid véleménye a lázári blöffre.
Itt az egyszerűbb BKK-termékportfólió és az új MOL Bubi-bérlet
január 7-től megszűnt a közoktatásban tanulók félhavi, negyedéves, szemeszterre szóló és kedvezményes éves Budapest-bérlete, a felsőoktatásban tanulók negyedéves, szemeszterre szóló és kedvezményes éves Budapest-bérlete, a nyugdíjasok negyedéves és kedvezményes éves Budapest-bérlete, a Budapest csoportos 24 órás jegy, továbbá a kutya-, illetve a kerékpárbérlet.
Helikopterrel munkába?
Sokaknak az a véleményük, hogy kizárólag a városi úthálózat bővítése és újabb parkolóhelyek építése jelenthet megoldást a forgalmi torlódások ellen. Csakhogy ennek pontosan az ellenkezője igaz!
A zöld összeomlás költségvetése – borús jövőkép
A jövő évi költségvetést Orbán Viktor érthetetlen okból békeköltségvetésnek nevezi, pedig mióta nyilvánosságra hozták, egyre csak eszkalálódik az ukrajnai háború. Zöldnek szerencsére még nem nevezte, pedig az pont ugyanannyira lenne igaz: ami az ország jövője szempontjából igazán fontos, az kevesebbet kap – reálértékben mindenképpen, de többnyire nominálisan is.
Még 4 évig nem állnak forgalomba új vasúti járművek Magyarországon?
Legalábbis erre utal az Építési és Közlekedési Minisztérium. Addig viszont tűzoltásként csaknem száz, alkatrészhiány miatt leállított vasúti kocsit újítanak fel jövő nyárig. Nagy Bálint, az ÉKM közlekedésért felelős államtitkára videóüzenetben arról beszélt, évtizedes hátrányokat kell ledolgozni a vasúttársaságnál. 15 éve a Fidesz regnál.
A baloldal miatt maradt el a HÉV fejlesztése – Lázár János államtitkára szerint
A baloldal brüsszeli képviselői miatt maradt el a HÉV fejlesztése Ágh Péter beruházási államtitkár szerint. Ágh azt ígérte, hogy a kormány megfelelő forrásokat biztosít.
Orbánék halálra ítélték a HÉV közösségi közlekedést
A HÉV-járműpark megújítása több mint 500 milliárdba kerülne, kár, hogy az Orbán-kormány a következő tíz évben egyetlen fillért sem szán erre. A kabinet frissen elfogadott közlekedési stratégiájában 2035-ig egyetlen fillért sem szánnak a napi 135-170 ezer embert szállító HÉV-vonalak fejlesztésére. Nagy a zavar a fejekben.
Jelentős járatritkítás készül több HÉV-vonalon is, mert elfogytak a hadra fogható kocsik
Nincs elég működő szerelvény, amit forgalomba tudna állítani a MÁV–HÉV Zrt., ezért ismét a jól bevált recepthez nyúlnak – írja a Hvg, mely értesülései szerint jelentős járatritkítás várható hamarosan a gödöllői, a csepeli és a ráckevei HÉV-vonalon is. Mint ismert az állami cég 2016-ban vette át a HÉV-vonalakat a fővárostól, így a helyzet kezelése nem…
Minden eddiginél többen használták idén nyáron a BudapestGO-t
Mind a magyar ügyfelek, mind a külföldről a fővárosba látogató turisták körében népszerű volt idén nyáron a Budapesti Közlekedési Központ alkalmazása, a BudapestGO. Augusztusban 1,4 millióan használták az applikációt, és minden eddiginél többen, összesen 380 ezren vásároltak valamilyen jegyet vagy bérletet a BudapestGO-ban.