A zöld összeomlás költségvetése – borús jövőkép

2024. december 6.

Hírek

A jövő évi költségvetést Orbán Viktor érthetetlen okból békeköltségvetésnek nevezi, pedig mióta nyilvánosságra hozták, egyre csak eszkalálódik az ukrajnai háború. Zöldnek szerencsére még nem nevezte, pedig az pont ugyanannyira lenne igaz: ami az ország jövője szempontjából igazán fontos, az kevesebbet kap – reálértékben mindenképpen, de többnyire nominálisan is.

Még 4 évig nem állnak forgalomba új vasúti járművek Magyarországon?

2024. november 11.

Hírek

Legalábbis erre utal az Építési és Közlekedési Minisztérium. Addig viszont tűzoltásként csaknem száz, alkatrészhiány miatt leállított vasúti kocsit újítanak fel jövő nyárig. Nagy Bálint, az ÉKM  közlekedésért felelős államtitkára videóüzenetben arról beszélt, évtizedes hátrányokat kell ledolgozni a vasúttársaságnál. 15 éve a Fidesz regnál.

Orbánék halálra ítélték a HÉV közösségi közlekedést

2024. október 15.

Hírek

A HÉV-járműpark megújítása több mint 500 milliárdba kerülne, kár, hogy az Orbán-kormány a következő tíz évben egyetlen fillért sem szán erre. A kabinet frissen elfogadott közlekedési stratégiájában 2035-ig egyetlen fillért sem szánnak a napi 135-170 ezer embert szállító HÉV-vonalak fejlesztésére. Nagy a zavar a fejekben.

Jelentős járatritkítás készül több HÉV-vonalon is, mert elfogytak a hadra fogható kocsik

2024. október 9.

Hírek

Nincs elég működő szerelvény, amit forgalomba tudna állítani a MÁV–HÉV Zrt., ezért ismét a jól bevált recepthez nyúlnak – írja a Hvg, mely értesülései szerint jelentős járatritkítás várható hamarosan a gödöllői, a csepeli és a ráckevei HÉV-vonalon is. Mint ismert az állami cég 2016-ban vette át a HÉV-vonalakat a fővárostól, így a helyzet kezelése nem… Tovább »

Minden eddiginél többen használták idén nyáron a BudapestGO-t

2024. szeptember 14.

Hírek

Mind a magyar ügyfelek, mind a külföldről a fővárosba látogató turisták körében népszerű volt idén nyáron a Budapesti Közlekedési Központ alkalmazása, a BudapestGO. Augusztusban 1,4 millióan használták az applikációt, és minden eddiginél többen, összesen 380 ezren vásároltak valamilyen jegyet vagy bérletet a BudapestGO-ban.

A zöld átállás útján tartható Európa?

2024. augusztus 9.

Hírek

A június 28-i miniszterelnöki szintű tanácsülésen, majd végül az új Európai Parlament alakuló ülésén is megerősítették az Európai Bizottság jelenlegi elnökét, a jobbközép Európai Néppárt (EPP) pártcsalád jelöltjét, Ursula von der Leyent pozíciójában. A von der Leyennel fémjelzett előző bizottság kiemelt politikai programja volt az Európai Zöld Megállapodás elfogadása, valamint a szükséges joganyag átültetésének megkezdése.… Tovább »

Új járművek, új vonalak – folytatódhat a budapesti troliközlekedés megújítása és bővítése

2024. június 6.

Hírek

A dinamikusan fejlődő európai nagyvárosokhoz hasonlóan Budapest is a trolifejlesztésekben látja a közlekedés zöldítésének gazdaságos lehetőségét. A következő években a BKK új vonalakat létesítene a főváros több részén, illetve meglévőket hosszabbítana meg, 300 kilométerre is bővülhet a budapesti trolibuszhálózat. Ezzel párhuzamosan folytatódik a járműbeszerzés: további 160 új trolival bővülhet a járműflotta.

Karácsony Gergely: Az LMP nem ellenzéki párt, hanem egy proxy-Fidesz

2024. április 5.

Hírek

Én arra készülök, hogy Szentkirályi Alexandra nem fogja végigcsinálni a kampányt, vissza fog lépni Vitézy Dávid javára. Látom, hogy a kormányzati propaganda inkább szól Vitézy Dávidról, mint Szentkirályi Alexandráról, és fideszes politikusok ajnározzák Vitézy Dávidot, az Orbán-kormány egykori államtitkárát, tehát én azt gondolom, hogy ő a Fidesz első számú jelöltje” – mondta Karácsony Gergely főpolgármester.

Az egyszerre drága és olcsó a tömegközlekedés messzemenő következményei

2024. március 10.

Hírek

Az elmúlt hetekben a Pest megyei vármegyebérlet kiterjesztése kapcsán elég sok szó esett az olcsó tömegközlekedésről, az olcsóság pozitív és negatív hatásairól. De olcsó-e a tömegközlekedés? Ez valójában attól függ, hogy bérlettel vagy jeggyel utazik valaki. A bérletalapú tömegközlekedés olcsó, sőt egyre olcsóbb, a jegyalapú kirívóan drága. És ennek messzemenő következményei vannak.