Frissen zárta le karácsonyi kampányát a Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány, amely Magyarország legismertebb nonprofit szervezetei között van. Eközben új kihívásba is vágtak: kétéves, átfogó fejlesztési programra szerződtek a Scale Impact csapatával, akiknek küldetése a nonprofitok válságállóvá tétele nonprofit-vállalati-fejlesztői partnerségek segítségével.
Elsőre azt gondolnánk, hogy egy nonprofit szervezetnek, amelynek működő adományozási programja, adományboltja van, 1700 esetben adott jogi tanácsot és 42 gyermekvédelmi irányelvet dolgozott ki, már kevés szüksége lehet fejlesztésre. Viszont Rohrböck Kinga, az alapítvány ügyvezető igazgatója úgy gondolja, “a jövő év mindenkinek nehéz lesz”. Ezért különösen fontos, hogy a Scale Impact által számukra kidolgozott fejlesztési tervben a pénzügyi fenntarthatóság elől szerepel, ezzel fogják tudni diverzifikálni a forrásaikat.
Változatlan küldetés, új stratégia
“A Hintalovon Alapítvány 2015-ben indult, pont hét évvel ezelőtt, ez alatt a küldetésünk nem változott, viszont folyamatosan fejlődnünk kell, és újra kell definiálnunk a rövid és hosszú távú stratégiát is”, teszi hozzá az ügyvezető. “Abban segít nekünk a Scale Impact, hogy olyan hosszú távú, mérhető, rendszerszintű megoldásokat tudjunk kialakítani, amelyekkel még nagyobb hatást érhetünk el.”
“Évek óta követjük, és nagy tisztelettel viseltetünk a Hintalovon gyermekjogi munkája iránt: az alapítvány itthon az egyik legnagyobb hatású impact szervezet”, mondja Harsányi András és Lévai Gábor, a Scale Impact két alapítója. “Ezért megtisztelő, egyben nagy kihívás fejlesztési programot kialakítani számukra, és velük közösen végre is hajtani. Mindehhez társul még egy feladat: megfelelő vállalati támogatót vagy támogatókat találni a fejlesztéshez, akik nem csupán pénzzel, hanem tudással, pro bono munkával is előmozdítják a folyamatot. A Hintalovon Alapítvány esetében például ügyvédi irodában, média-, telekommunikációs cégben, vagy gyermekeknek szóló termékekkel, szolgáltatásokkal foglalkozó vállalkozásban gondolkodunk.”
Első lépés a kérdőív
Mint minden Scale Impact-fejlesztés, a Hintalovon programja is egy átfogó, 95 kérdéses kérdőív megválaszolásával kezdődött: ennek kitöltése egyébként minden hazai nonprofit szervezet előtt nyitott lehetőség (scaleimpact.hu/elsolepes).
A kérdőívre adott válaszokra mindenképpen írásos kiértékelést küld a szakértői team, és akikben látják a fejlesztési potenciált, interjúra is invitálják. A fejlesztési program, amelyre az alapítvány is szerződött, 30 ezer euró értékű, ennek nagy részét vállalati támogatásból fedezik.
Rohrböck Kinga szerint a kérdőív jól struktúrált, könnyen kitölthető volt. “Így a fejlesztési terv elkészültekor meglepetés már nem ért minket, hiszen a kérdőív kitöltése és az interjú közben is sokat beszéltünk a stratégiáról és a hatások mérhetőségéről. Az első és legfontosabb feladatunk a hatáslánc, a fő társadalmi hatás mutatók és a rövid illetve a hosszú távú stratégia meghatározása.”