Új technológiát próbál ki autóiban a Ford, az út mellé telepített eszközökből származó információk alapján a beépített technológia olyan sebességet javasol, amivel az autósok a legnagyobb eséllyel használhatják ki a jelzőlámpák zöldhullámát.
A Ford szerint a napi rendszerességgel autózó britek évente átlagosan két teljes napnak megfelelő időt töltenek a piros lámpánál várakozva. Az Egyesült Királyságban a részben államilag támogatott, 20 millió font (6,9 milliárd forint) költségvetésű projektben egymással és az infrastruktúrával kommunikáló járműtechnológiákat fejleszt és tesztel a cég, hogy a közlekedés kevesebb stresszel, időveszteséggel és üzemanyag-fogyasztással járjon.
Az autókban egy másik technológiát is tesztelnek: az elektronikus vészfék figyelmeztető jelet küld, ha a kocsi előtt 500 méteren belül haladó járművek egyike váratlanul erősen fékez, még akkor is, ha az adott autó nincs a vezető látómezejében.
Jövőre újabb technológiák próbája várható, amelyek arra figyelmeztetnek, ha egy másik jármű elzárja az autós útjába eső kereszteződést, vagy egy mentő-, rendőr- vagy tűzoltóautó közeledik, illetve, ha egy lámpa vagy tábla nélküli kereszteződéshez más járművek közelednek.