Hírek
A brüsszeli városvezetés fizetni fog azoknak a lakosoknak, akik eladják az autójukat és visszaadják a rendszámtáblájukat Készpénz helyett egy 500-900 eurós hitelkeretet adnak, amit mindenki olyan környezetbarát közlekedési formára költ, amire csak akar: pl. bérletre, biciklire, vagy taxira).
Hírek
A Budapesten rendszeresen autózók 44 %-a inkább fizetne napi 500 forint útdíjat, minthogy dugóban kelljen közlekednie. A megkérdezettek további 20 %-a nem járna autóval a fővárosban, ha ennyit kellene fizetni, 35 %-uk pedig akkor sem szeretne fizetni, ha egyébként maradnának a dugók. Erre jutott a Levegő Munkacsoport megrendelésére készült közvélemény-kutatás. Érezhetően javítaná a környezet állapotát,… Tovább »
Hírek
Támogató üzeneteket és kritikát is sokat kapott a Németország déli részén fekvő Tübingen polgármestere, Boris Palmer, aki felvetette, hogy akár 600 százalékkal is lehetne emelni a parkolási díjakat a városban, hogy így szorítsák ki a nagyobb autókat.
Hírek
A tegnapi “Aláírásgyűjtést indított az ENSZ a 30 km/órás sebességkorlátozásért” c. cikkünkre reagált német lapszemlékkel Rózsa Sándor a Szelíd Energia Alapítványtól.
Hírek
A koronavírus-járvány kapcsán sokan a kerékpáros és a fenntartható közlekedés eljövetelét várták. Sokkal inkább úgy néz ki azonban, hogy bár a teljes mobilitás csökkent, az autózás egyre nagyobb szerepet kap, és ebben nincs érdemi különbség a főváros és az ország egésze között.
Hírek
Évente mintegy 3300 millió euró, a Budapesten megtermelt GDP 6,2 %-ának megfelelő veszteséget okoz fővárosunkban a szennyezett levegő az Európai Népegészségügyi Szövetség (EPHA) friss tanulmánya szerint. Az egy lakosra jutó veszteség súlyossága tekintetében a vizsgált 432 európai város között Budapest a 22. helyen áll évi 1860 euróval (680.000 forint).
Hírek
„Elbúcsúzhatunk a megfizethető kisautóktól a brutális uniós klímaszigor miatt” címmel közölt egy kirohanást a személyautók széndioxid-kibocsátásának uniós szabályozása ellen az „új” Index. A szerző néhány félreértését tisztázta Vargha Márton, a Levegő Munkacsoport közlekedési témafelelőse.
Hírek
Az Európai Mobilitási Hét során a bécsiek összehasonlították, mennyi hely szükséges a városban való kerékpározáshoz, gyalogláshoz és autózáshoz. Az eredmény meggyőzően szembeötlő: az autók az utak több mint kétharmadát foglalják el. A város továbbra is a klímabarát közlekedés előmozdítására törekszik.
Hírek
Csak akkor válhatunk autóközpontú városból emberközpontúvá, ha az utcák, terek is autóközpontúból emberközpontúvá válnak. Ez pedig helyenként szükségszerűen az eddigi közlekedési helyzet megváltoztatásával, ezzel együtt pedig érdeksérelemmel jár, írja Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke, aki az index fővárosi forgalomcsillapítási tervről szóló társadalmi vitasorozatának hetedik cikkében szól hozzá a vitához.
Hírek
A fővárosi kerékpárutakról és a közparkok állapotáról, újak szükségességéről írt hosszú Facebook-bejegyzést Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója. Mint írja, ebben a veszélyhelyzetben a közösségi közlekedés utasszáma 80-90 százalékkal, az autóforgalom a felére-harmadára csökkent. Áprilistól a kerékpáros hálózat gyors bővítését tervezi a főváros