Lezárult a dm Kezdd kicsiben kihívása, a vállalat 1 millió forinttal támogatja a jövő évi Tiszai PET Kupát. A fenntarthatóság témája azonban továbbra is napirendben marad, tetten érhető a tudatos fogyasztásra buzdító tartós ár stratégiában, a szortiment összeállításában és a társadalmi felelősségvállalás terén tett lépésekben is. Novemberben a túlfogyasztásra buzdító Black Friday napot a dm Giving Friday nappá változtatta és aznapi bevétele 5 százalékát jótékony célra ajánlotta fel.
Választási lehetőségek a szortimentben
A szortiment összeállításakor hangsúlyos szempont a fenntarthatóság, ez a vásárlók számára a választékon keresztül jól érzékelhető. A polcokon bio, környezetbarát és natúr termékek széles választékát kínálják. Egy teljesen egyedi kezdeményezést is elindított a dm idén: dm Start! címmel pályázatot írtak ki hazai, kezdő vállalkozások számára. A 83 pályázó cégből 14 nyertes vállalat 40 terméke kapott helyet a polcokon.
Fontosak az egyértelmű jelzések, a pontos termékinformációk, ezért a dm zöld színű etikettek bevezetését tervezi, amely egyértelműen orientálj majd a vásárlókat, a saját márkás szortimentben pedig a mikroműanyag-mentességet jelző logó kerül az érintett a termékekre.
Fejlesztések az erőforrások megóvása érdekében
A saját márkás termékek háza táján is fontos lépések történtek ezen a területen az utóbbi években, a termékpaletta számos eleménél megtalálhatók ezek az innovációk. Az európai gyártásnak köszönhetően rövid szállítási útvonalak jellemzők, továbbá szinte minden termékkategóriában fenntartható alternatívát is kínálnak. A kartonoknál nagy mértékben újrahasznosított anyagokat használnak, vagy felelős erdőgazdálkodásból származó friss rostokat alkalmaz a cég, ezek FSC tanúsítvánnyal rendelkeznek. A műanyag csomagolóanyagokban az újrahasznosított anyagokat a lehető legnagyobb arányban használják. 98%-ban újrahasznosított anyagot tartalmaznak például az alverde flakonok, legalább 50%-ban újrahasznosított anyagból készülnek az alverde tubusok. A SEINZ. márka esetén a tusfürdők és samponok csomagolásai 94% újrahasznosított anyagot tartalmaznak. A SEINZ márka ezen kívül a Plastic Bank támogatója.
Nyitókép forrása: www.pexels.com,