A rovat kizárólagos támogatója
(X)

Ha aktívan jelen vagyunk a közösségi médiában és posztolunk egy céges oldalon, akkor elkerülhetetlen a profi kommentkezelés elsajátítsa. Mit szabad és mit nem, illetve hogyan segíthetik a kommentek a vállalkozás növekedését? Megmutatjuk!

Miért fontos a kommentek kezelése? 

A közösségi média felületeken a szabad véleménynyilvánítás okán a kommentek a mindennapok velejárói, legyen ez pozitív, építő jellegű kritika vagy akár trollok találják meg a posztunkat, mindenképp figyelemmel kell kísérni ezeket és kezelni. 

Néha a megfelelő kommentkezeléshez bizony türelem kell, azonban ha profin válaszoljuk meg őket, akkor bizalmat ébreszt a vállalkozás, a visszajelzések újabb vevőt érő ajánlásokká alakulhatnak, valamint a panaszkezelés szimpátiát válthat ki. 

A Follow Marketing tapasztalt csapata az online marketing blog oldalán szintén felhívja a kommentek kezelésének fontosságára a figyelmet több, a Facebook marketing területén sikerre vezető tippel együtt, hiszen az online marketing egyik legeredményesebb eszköze még mindig ez a platform. 

Mit tegyél és mit ne egy céges oldalon? 

A vállalkozás profiljához mérten nyugodtan lehet közvetlen és kapcsolatteremtő a kommentre adott válasz, amelyet mindig érdemes a megszólítotthoz címezni. Legyen márkahű a kommunikáció, így ha a hangnem lazább, akkor a trendeknek megfelelően bátran használjunk emojikat. Ezek mind a céget teszik elérhetőbbé, testközelibbé. 

Azt, hogy rohanó, gyorsan változó környezetben élünk, az is jól mutatja, hogy az online feltett kérdésre, kommentre szinte azonnali reakciót várnak az emberek. Kutatások szerint ez 1 órán belüli választ jelent közel az ügyfelek felénél, amelyet persze sokszor képtelenség teljesíteni. Lényeg, minél gyorsabbak legyünk, illetve ha összetett a válasz, akkor tudassuk röviden, hamarosan részletesen visszajelzünk! 

A negatív kommentek alól nem mentesülünk, nyilván annál jobb, minél kevesebb az ilyen, de a legjobb helyeken is előfordul. A törlést felejtsük el, sokkal célravezetőbb a megfelelő nyilvános panaszkezelés, ezzel láthatóvá válik a törekvésünk a minél jobb kiszolgálásra, a fejlődésre és a további bizalom megalapozására. Az építő jelleggel írt kommentnek ereje van! Természetesen a nyomdafestéket nem tűrő hozzászólást moderáljuk, ez nem vitás! 

Használd ki a kommentszekció lehetőségeit! 

A kreativitás aranyat ér! Remek megoldás, ha a kommentszekcióban egyfajta beszélgetés alakul ki, közösségben érezheti magát az ember, illetve a problémájára olyan válasz érkezik tőlünk, amely a cégünket is előrébb lendítheti a megbízhatóság és a szimpátia útján. 

Egy ügyesen megfogalmazott komment rengeteg lájkot vonzhat magával, ahogy a további kommentek sokaságát. Érdemes ezért a trendeket figyelni, hozzászólni és állást foglalni egy-egy felkapott témában mások posztjánál, hiszen ezáltal növekedhet a cégünk, a céges oldalunk népszerűsége is!

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás