Összesen tizennégy elektromos propellermotor fogja hajtani az amerikai űrkutatási hivatal kísérleti elektromos repülőgépét, amely jövőre indul próbaútjára.
A Maxwell becenevű – X-57 névre keresztelt – repülőgépet Charles Bolden, a NASA ügyvezető igazgatója mutatta be az Aviation 2016 washingtoni légiközlekedési fórumon és kiállításon. Bolden "a légiközlekedés új korszakához vezető első lépésnek" nevezte a kísérleti repülőgépet, amelynek mérete megegyezik egy négyüléses kisrepülőgép nagyságával. Az X-57-nek egy különlegesen tervezett szárnya van, amelyen a 12 kisebb és két nagyobb propellermotort elhelyezték.
A NASA kutatói a repülőgéppel azt akarják bemutatni, hogy az elektromos meghajtással a repülőgépek csöndesebbek, jóval hatékonyabbak és igen környezetbarátok.
A NASA kísérleti programjába öt másik szállítógép nagyságú X-repülőgépet is terveznek. Valamennyivel azt akarják bizonyítani, hogy a fejlett technológiákkal csökkenthető az üzemanyag-használat, a károsanyag-kibocsátás és a zaj, valamint a működési költségek, ami felgyorsíthatja ezen gépek bevezetését a piacra. Az elektromos meghajtással kiküszöbölhető az is, hogy a repülőgépeknek nagy magasságokban kelljen haladni.