Július végén vízre bocsátották a N997 névre keresztelt teherhajót Kínában, amely 700 egységkonténeres kapacitásával jelenleg a legnagyobbnak számít az egyelőre nem túl népes elektromos hajtású mezőnyben.
Ahogy a Maritime-Executive szaklap írja, a hajó építése tavaly decemberben kezdődött a Sanghajtól nem messze lévő Jangcsouban, az építtető Cosco – a világ egyik legnagyobb teherhajózási vállalata – elsősorban a Jangcén fogja használni gyűjtőszállítmányozásra, azaz a folyó mentén lévő üzemekből szedi majd össze az exportra szánt árut, amelyet óceánjárók visznek el a tengerentúlra.
A 120 méter hosszú, 10 ezer tonnás vízkiszorítású hajó a tengerre csak a partok mentén merészkedhet ki, mert a merülése maximum 5,5 méter. A meghajtást két 900 kilowattos motor biztosítja, amelyeket összesen 50 megawattórás kapacitású akkumulátorok látnak el árammal.
Ez jelenleg a legnagyobb kapacitás egy hajó fedélzetén, és az elrendezés lehetővé teszi, hogy kiemeljék az akkumulátorblokkot a hajóról, kicseréljék egy feltöltöttel, ami végrehajtható akkor, amikor egyébként is rakodási műveletet végeznek. Helyet persze foglalnak az akkumulátorok, 36 konténernyit, ami nagyjából 5 százaléka a szállítható mennyiségnek.
A G7 gazdasági portál szerint az N997-nek egyébként lesz egy testvérhajója, amelyet jelenleg is építenek, szintén a Cosco-csoport számára. A vállalat szerint egy ilyen hajó egy nap alatt 32 tonna szén-dioxid kibocsátását teszi elkerülhetővé – de ez persze erősen függ attól, hogy az akkumulátorokba kerülő áram milyen forrásból származik.