Hirdetés
greenfo/MTI

Egyre több használt autó érkezik Magyarországra külföldről tavaly augusztus óta, azonban a gépjárműállomány ezáltal alig fiatalodott, mert a behozott autók átlagéletkora 8,2 év volt. A magas külföldi szervizdíjak miatt a sérült kocsikat is szívesen importáljuk.

A Weltauto elemzése szerint tavaly összesen 31 313 használt gépkocsit importáltak Magyarországra, ez 78 százalékos növekedés a 2010-es adathoz képest. (Magyarországon 2011-ben összesen 440 569 használt gépjármű került új tulajdonoshoz, 5,1 százalékkal több, mint a 2010-ben.) Mivel a belföldi minőségi használtautó-kínálat továbbra sem javul a halogatott autócserék miatt, a kereskedő várakozásai szerint az idén is jelentős mennyiségű gépkocsi érkezik külföldről. Közleményük szerint az importnak az adott nagy lökést, hogy 2011 júliusában csökkent a regisztrációs adó, bizonyos kategóriákban akár 50 százalékkal.

A Porsche Hungaria szerviztapasztalatai alapján a magyar vásárlók körében a legkedveltebb piac Németország, Olaszország és Belgium a jó ár-érték arányú kocsik miatt.  Megfigyelhető, hogy külföldről szívesen hoznak be törött gépjárművet is a vásárlók. A kinti szervizdíjak ugyanis olyan magasak, hogy az autótulajdonosok akár kisebb hiba esetén is eltekintenek a sérült autók javításától. Előfordul azonban, hogy ha a sérülés mértéke nem jelentős, itthon már "sérülésmentesként" adnak túl rajta – hívta fel a figyelmet Horváth Zoltán, a Weltauto márkaigazgatója.

Az esztétikailag hibás járművek mellett kedveltek a korosabb autók is: a fiatal, 3-4 éves minőségi autók mellett nagy mennyiségben érkezett 14 évesnél idősebb gépkocsi. Az import tehát nem sokat javított a magyar gépkocsiállomány több mint 12 éves átlagéletkorán – jegyzi meg a közlemény.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás