Hirdetés

Ezzel a címmel rendeztek vetélkedőt hétfő délelőtt a kelenföldi Bethlen suliban.

A budapesti Kelenföldi pályaudvar közelében található Bethlen Gábor Általános Iskola és Újreál Gimnázium négy osztályának mintegy 100 diákját mozgatta meg a vetélkedő. A 7. és 8. osztályosoknak szóló programot a Madarak és fák napja alkalmából szervezte az iskola három tanára, Dunayné Limbek Andrea, Gál Ildikó és Szerencsy Nóra az Újbuda Környezettudatos Iskolája Vetélkedő pályázaton kapott támogatás segítségével. Az iskola területén egy óra alatt hat állomást kellett végigjárniuk a 4-5 diákból álló csapatoknak, és mindenhol feladatokat kellett megoldaniuk. A kapott pontszámok alapján a jó helyezést elért csapatok tárgyjutalmat fognak kapni az elkövetkező néhány napban.

Az első állomáson a hulladékokról kellett tesztet kitölteni. Az iskola bejárata előtt, a Bethlen Gábort ábrázoló szobor mellett a füvön felállított második helyszínen az iskolakert fáinak nevéről kérdezték a diákokat. Miről kapta a nevét a zöld juhar? – szólt a kérdés. Ez esetben a jó megoldás az volt, hogy az egyéves ágairól, amelyek zöld színűek. További feladatként alá kellett húzni egy felsorolásban az őshonos fák neveit.

Teszten gondolkodó diákokTeszten gondolkodó diákok

A harmadik állomáson fafajok nevét, terméseit és leveleit kellett összepárosítani. A negyedik megállónál különböző hulladékfajtákat (üvegpalack, festékesdoboz, használt papírszalvéta) kellett megfelelően elhelyezni a szelektív hulladékgyűjtés elvei szerint.

Az ötödik állomásnál egy mesterséges madárodút kellett megfigyelni távcsővel, három percen keresztül. Bár pár nappal ezelőtt még volt mozgás az odúban – egy széncinege pár fészkelt benne – most sajnos a gyerekeknek nem sikerült megfigyelniük a madarakat. Szerencsy Nóra tanárnő reméli, hogy kirepültek a fiókák épen, egészségesen. Ugyanitt a csapatok más tagjainak egy vörös vércsét ábrázoló puzzle-t kellett kirakniuk, meghatározni a képen látható állatot, majd egy vércseteszttel zárult a feladat.

A verseny két kelléke: távcső és homokóraA verseny két kelléke: távcső és homokóra
 

A hatos számú helyszínen mobiltelefonon megszólaló madárdalokat kellett felismerni, melyek a „Hónap madara” program keretében ebben a tanévben minden szerdán hallhatóak voltak az iskolában, majd az asztalon lévő képek közül kiválasztani és megnevezni a hangot kiadó madarat.

Összességében a résztevő tanároknak sikerült egy a gyerekek számára élvezetes, a mindennapi iskolai rutint megtörő vetélkedőt szervezniük.
 

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás