Szédületes hangulatban zajlott tegnap a IV. Nemzetközi Rexroth Pneumobil Verseny, melyen az egriek mellett több száz hallgató szurkolta végig a futamokat, ahol öt kategóriában díjazták a legjobbakat. A végső győzelmet a BME Gyalogkakukk csapata mondhatja a magáénak.
A 2011-es év Rexroth Legjobb Pneumobilja
„Amikor megfordul a széljárás, az egyik ember falat épít a szél ellen, hogy annak erejétől megvédje magát, a másik ember szélmalmot épít, hogy kiaknázza a szél erejét.” – ezzel a kínai közmondással nyitotta meg a IV. Nemzetközi Rexroth Pneumobil versenyt Gödri István, az egri Bosch Rexroth Pneumatika Kft. ügyvezető igazgatója, kiemelve, hogy a verseny résztvevői természetesen a második embertípushoz tartoznak.
Tizenkét magyarországi és négy külföldi egyetem, illetve főiskola 35 csapatának 138 hallgatója állt rajthoz a hétvégén, hogy eldöntsék, idén kik építették a legszuperebb pneumobilt. A versenyzők feladata olyan sűrített levegővel hajtott járművek tervezése és építése volt, amelyek a megadott műszaki feltételek mellett a legnagyobb teljesítményre képesek. A csapatoknak a Rexroth bocsátotta rendelkezésre a meghajtáshoz szükséges pneumatikus és vezérlő elemeket, amelyeket egy katalógusból – bizonyos megkötések alapján – a hallgatók maguk válogattak össze.
Tamás Endre, a verseny főszervezője elmondta: „Láthatóan kezd egy kifinomult tervezői stílus kialakulni, amely a pneumatikus hajtás legapróbb lehetőségeit is igyekszik kihasználni. Úgy érzem, ismét jelentős előrelépést tettünk vállalataink és az egyetemek közötti minél szorosabb együttműködés kialakításában. Fontosnak tartottuk továbbá, hogy idén a szurkolókat közvetlenül is bevonjuk a versenybe. Így született meg az ötlet, hogy amelyik egyetem a legtöbb drukkert képes aktivizálni, annak szurkolói között a verseny napján értékes nyereményeket sorsolunk ki.”
Az idei Pneumobil Versenyen a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem verbuválta a legtöbb szurkolót, így a 20 darab VOLT Fesztivál belépőt a BME-s hallgatók vihették haza.
A résztvevő csapatok öt számban mérték össze tudásukat és ügyességüket.
A távolsági kategóriában, melynek során a járgányoknak egy feltöltött palackkal a legnagyobb távolságot kellett megtennie, a Debreceni Egyetemről érkezett Debreceni Széllovagok csapat léghajtánya bírta legtovább szusszal; megdöntve a tavalyi rekordot, 10501 métert tettek meg.
Az Ügyességi Futamban a tét az volt, hogy a pneumobil egy feltöltött palackkal milyen gyorsan teszi meg a kijelölt pályakört. Ebben a kategóriában is a Debreceni Széllovagok járgánya érkezett elsőként a célba.
A gyorsulási kategóriában a járműveknek egy feltöltött palackkal egy 220 méteres pályaszakaszt a lehető legrövidebb idő alatt kellett megtenniük: a döntő futamban végül a Budapesti Műszaki Egyetem Gyalogkakukk csapatának léghajtánya győzedelmeskedett.
A verseny negyedik fő kategóriájában a járművek konstrukcióját díjazták, itt a Budapesti Műszaki Egyetem Műszakik Pneumobil Team csapata vitte el a pálmát.
A verseny történetében először vigaszdíjért is lehetett indulni a Lepufogó futamban, ezt a számot végül a Miskolci Egyetem Entrópia csapata abszolválta a legsikeresebben. Az Érsekkert közönségének a BME Gyalogkakukk csapat hajtánya tetszett a legjobban.
A Rexroth Legjobb Pneumobilja címet az egyes versenykategóriák győztesei közül választotta ki a zsűri és a Rexroth vállalatok vezetése, melyet 2011-ben a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gyalogkakukk csapata nyert el.
Bosch Rextroth egri futam
Az eredményhirdetést követően Gödri István, az egri Bosch Rexroth Pneumatikai Kft. ügyvezető igazgatója hangsúlyozta, hogy a verseny célja az innovációs üzleti szféra és a műszaki egyetemek, főiskolák közötti szakmai kapcsolat erősítése és a mérnökhallgatók támogatása abban, hogy elméleti tudásukat a gyakorlatban is próbára tehessék. A tudományos fejlesztésekhez, a verseny támogatásához, a szakmai háttér biztosításához innovatív, nyitott szemléletre és jó szakemberekre van szükség, melyet csak egy olyan vállalat tud biztosítani, amely képes a tradicionális ipari know-how-t a korszerű technológiákkal ötvözni.
„A Pneumobil verseny egyik legnagyobb értékét abban látom, hogy a fiatalok figyelmét ráirányítja az alternatív energiaforrások fontosságára, s a bennük rejlő lehetőségekre. Nagy megtiszteltetésnek tartom továbbá, hogy Eger városa immár negyedik alkalommal biztosította a lehetőséget, hogy kellemes környezetben, az Érsekkertben rendezhessük meg a futamokat.” – tette hozzá Gödri István.