Hirdetés

Szédületes hangulatban zajlott tegnap a IV. Nemzetközi Rexroth Pneumobil Verseny, melyen az egriek mellett több száz hallgató szurkolta végig a futamokat, ahol öt kategóriában díjazták a legjobbakat. A végső győzelmet a BME Gyalogkakukk csapata mondhatja a magáénak.

A 2011-es év Rexroth Legjobb Pneumobilja

„Amikor megfordul a széljárás, az egyik ember falat épít a szél ellen, hogy annak erejétől megvédje magát, a másik ember szélmalmot épít, hogy kiaknázza a szél erejét.” – ezzel a kínai közmondással nyitotta meg a IV. Nemzetközi Rexroth Pneumobil versenyt Gödri István, az egri Bosch Rexroth Pneumatika Kft. ügyvezető igazgatója, kiemelve, hogy a verseny résztvevői természetesen a második embertípushoz tartoznak.

Tizenkét magyarországi és négy külföldi egyetem, illetve főiskola 35 csapatának 138 hallgatója állt rajthoz a hétvégén, hogy eldöntsék, idén kik építették a legszuperebb pneumobilt. A versenyzők feladata olyan sűrített levegővel hajtott járművek tervezése és építése volt, amelyek a megadott műszaki feltételek mellett a legnagyobb teljesítményre képesek. A csapatoknak a Rexroth bocsátotta rendelkezésre a meghajtáshoz szükséges pneumatikus és vezérlő elemeket, amelyeket egy katalógusból – bizonyos megkötések alapján – a hallgatók maguk válogattak össze.

Tamás Endre, a verseny főszervezője elmondta: „Láthatóan kezd egy kifinomult tervezői stílus kialakulni, amely a pneumatikus hajtás legapróbb lehetőségeit is igyekszik kihasználni. Úgy érzem, ismét jelentős előrelépést tettünk vállalataink és az egyetemek közötti minél szorosabb együttműködés kialakításában. Fontosnak tartottuk továbbá, hogy idén a szurkolókat közvetlenül is bevonjuk a versenybe. Így született meg az ötlet, hogy amelyik egyetem a legtöbb drukkert képes aktivizálni, annak szurkolói között a verseny napján értékes nyereményeket sorsolunk ki.”
Az idei Pneumobil Versenyen a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem verbuválta a legtöbb szurkolót, így a 20 darab VOLT Fesztivál belépőt a BME-s hallgatók vihették haza.

A résztvevő csapatok öt számban mérték össze tudásukat és ügyességüket.

A távolsági kategóriában, melynek során a járgányoknak egy feltöltött palackkal a legnagyobb távolságot kellett megtennie, a Debreceni Egyetemről érkezett Debreceni Széllovagok csapat léghajtánya bírta legtovább szusszal; megdöntve a tavalyi rekordot, 10501 métert tettek meg.
Az Ügyességi Futamban a tét az volt, hogy a pneumobil egy feltöltött palackkal milyen gyorsan teszi meg a kijelölt pályakört. Ebben a kategóriában is a Debreceni Széllovagok járgánya érkezett elsőként a célba.
A gyorsulási kategóriában a járműveknek egy feltöltött palackkal egy 220 méteres pályaszakaszt a lehető legrövidebb idő alatt kellett megtenniük: a döntő futamban végül a Budapesti Műszaki Egyetem Gyalogkakukk csapatának léghajtánya győzedelmeskedett.
A verseny negyedik fő kategóriájában a járművek konstrukcióját díjazták, itt a Budapesti Műszaki Egyetem Műszakik Pneumobil Team csapata vitte el a pálmát.
A verseny történetében először vigaszdíjért is lehetett indulni a Lepufogó futamban, ezt a számot végül a Miskolci Egyetem Entrópia csapata abszolválta a legsikeresebben. Az Érsekkert közönségének a BME Gyalogkakukk csapat hajtánya tetszett a legjobban.

A Rexroth Legjobb Pneumobilja címet az egyes versenykategóriák győztesei közül választotta ki a zsűri és a Rexroth vállalatok vezetése, melyet 2011-ben a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gyalogkakukk csapata nyert el.

Bosch Rextroth egri futamBosch Rextroth egri futam
Az eredményhirdetést követően Gödri István, az egri Bosch Rexroth Pneumatikai Kft. ügyvezető igazgatója hangsúlyozta, hogy a verseny célja az innovációs üzleti szféra és a műszaki egyetemek, főiskolák közötti szakmai kapcsolat erősítése és a mérnökhallgatók támogatása abban, hogy elméleti tudásukat a gyakorlatban is próbára tehessék. A tudományos fejlesztésekhez, a verseny támogatásához, a szakmai háttér biztosításához innovatív, nyitott szemléletre és jó szakemberekre van szükség, melyet csak egy olyan vállalat tud biztosítani, amely képes a tradicionális ipari know-how-t a korszerű technológiákkal ötvözni.

„A Pneumobil verseny egyik legnagyobb értékét abban látom, hogy a fiatalok figyelmét ráirányítja az alternatív energiaforrások fontosságára, s a bennük rejlő lehetőségekre. Nagy megtiszteltetésnek tartom továbbá, hogy Eger városa immár negyedik alkalommal biztosította a lehetőséget, hogy kellemes környezetben, az Érsekkertben rendezhessük meg a futamokat.” – tette hozzá Gödri István.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás