A francia cégek által kifejlesztett útburkolat világosabb, vagyis kevesebb fényt elnyelő anyagból van, emellett a szokásosnál porózusabb, hogy képes legyen víz tárolására és a környezet hőmérsékletének csökkentésére anélkül, hogy veszítene tartósságából.
Az autóforgalom okozta zajártalom és a nyári hőség csökkentésére hivatott újfajta aszfalttal kísérleteznek Párizsban. A francia főváros három forgalmas sugárútján (Rue de Courcelles, Rue Frémicourt és Rue Lecourbe) egyenként 250 méteres szakaszon fektettek le újszerű aszfaltot, amely a remények szerint felére csökkenti a gépjárműforgalom okozta zajt, nyaranta pedig vízzel lehűti a környezetét.
A francia cégek által kifejlesztett útburkolat világosabb, vagyis kevesebb fényt elnyelő anyagból van, emellett a szokásosnál porózusabb, hogy képes legyen víz tárolására és a környezet hőmérsékletének csökkentésére anélkül, hogy veszítene tartósságából.
A 2021-ig tartó teszt-projekt (C-LOW-N ASPHALT) célja a hőmérséklet 2 Celsius-fokos (a gyalogosok esetében a hőérzet 3 fokos) csökkentése és a zajártalom megfelezése, legalább 3 decibeles csökkentése. A hatóságok azt ígérik, hogy az aszfalt hűtésére nem ivóvíz-minőségű ipari vizet használnak.
A kísérleti útburkolatokat olyan útszakaszokon fektették le, ahol különösen nagy környezeti ártalomtól szenvednek az ott lakók. Ha a kísérlet beválik, városszerte elterjesztik a zaj- és hőcsökkentő aszfaltot. Az önkormányzat szerint a párizsiak 11 százaléka van kitéve a küszöbértéknél, 68 decibelnél nagyobb zajártalomnak.
Autópályákon másutt is kísérleteznek zajelnyelő útburkolattal, a gyorsforgalmi utakon használt aszfalt azonban nem alkalmas városon belüli használatra.