Hirdetés

A haveri cégeket túlárazott szerződésekkel jutalmazó, és az idén május végén távozó Csontos István vezérigazgató kiváló tanítványának bizonyult eddig az utód, Nagy László, hiszen az értelmetlen adófizetői pénzszórásban ő is élen jár. A csőd szélén álló, a főváros pénzügyi segítségére szoruló cégnél botrányos beszerzések borzolják a sztrájkra készülő munkavállalókat, eközben Nagy László havi 1 milliós díjazással alkalmazza korábbi főnökét tanácsadóként, illetve saját élettársának is juttat 400 ezer forintot titkárnői feladatokért.

Amikor a baráti céggel napi 350 ezer forintos tanácsadói szerződésről elhíresült, illetve Fővárosi Közterületfenntartó Nonprofit Zrt. több száz járművének biztosításait megdrágító Csontos István FKF vezér 2017. május 31-i hatállyal távozott, sokan úgy gondolták, hogy a Csontos helyére kerülő, a cégnél még műhelymunkásként kezdett, majd egészen a műszaki vezérigazgató-helyettesi posztig jutó Nagy László Albert jó vezetője lesz a cégnek. Sajnos, úgy tűnik, csalódniuk kellett. Pedig voltak intő jelek, hiszen Nagy László 2012-ben egyszerre volt hulladék begyűjtési és szállítási igazgató, megbízott köztisztasági igazgató és megbízott műszaki vezérigazgató-helyettes és az üzemi tanács által delegált Felügyelőbizottsági tag. Túl azon, hogy még az állami cégeknél sem megszokott álláshalmozásnak számít ez, azt is jelenti, hogy Nagy egyrészt saját magának volt a munkahelyi felettese, másrészt a FEB-tagsága teljesen összeférhetetlen volt a másik két pozícióval.

A Zoom.hu belső forrásai szerint Nagy 2012-től napjainkig tartó felsővezetői időszakára tehető a műszaki ágazat leamortizálódása, amely egyrészt a felelős beosztású emberek szakmaiatlanságából adódik, akik egy részét ő bízta meg és nevezte ki. Jó példa erre Egri László műszaki igazgató, akinek semmiféle műszaki végzettsége nincs, korábban szállodai menedzser volt. Varga Csaba köztisztasági igazgató pedig korábban soha életében nem dolgozott köztisztasági területen. Nagy nemcsak velük nagyvonalú: jelenleg is az FKF-nél dolgozik vezérigazgatói tanácsadóként havi 1 millió forintos díjazással a korábban már menesztett vezérigazgató, Klug Lajos, Nagy egykori főnöke. Klug mindezek mellet két szolgálati autót is használ, illetve titkárnő is jár neki.

Feltűnik Nagy közelében az a Jártas Antal is, akinek Háttér Kft. nevű cége korábban 80 ezer forintos napidíjú szerződést kötött tanácsadásra az FKF-fel. Jártasnak azonban sikerült feljebb lépnie, most már óránként 25 ezer forintért ad tanácsot, ami 2017-ben eddig nagyjából 8 millió forintjába került az FKF-nek.

További részletek a korrupciógyanús ügyletekről a zoom.hu-n >>>

A cikkel kapcsolatban az
FKF Nonprofit Zrt. ma az alábbi helyreigazítást küldte szerkesztőségünknek:

"Bár valóban nehéz anyagi körülmények között gazdálkodik a Társaság, nem felel meg a valóságnak, hogy a csőd szélén áll, amit az is bizonyít, hogy 2017-ben az adózás után is pozitív eredmény várható. Az előző évektől eltérően sztrájkhangulat sincs, ugyanis november végén megszületett a bérmegállapodás 2018-ra vonatkozóan a munkavállalói oldalt képviselő Szakszervezettel.

A cikkben megjelölt személyek valóban a Társaság alkalmazásában állnak, azonban a keresetük, illetve az óradíjuk messze nem annyi, mint ami a cikkben szerepel, és nem használ a tanácsadóként dolgozó korábbi vezérigazgató sem két gépjárművet. Nagy László vezérigazgató valóban több, mint 30 évvel ezelőtt kezdett dolgozni a Társaságnál, de nem felel meg a valóságnak, hogy „műhelymunkásként”.

A hatályos jogszabályok alapján nem összeférhetetlen, ha egy vezető pozíciót betöltő munkavállaló képviseli a munkavállalói oldalt a Felügyelő Bizottságban, ráadásul a képviseletről az Üzemi Tanács munkavállalók által választott képviselői döntenek, nem a Társaság menedzsmentje.

A vezérigazgató úr élettársa szintén több évtizede dolgozik a Társaságnál, de soha nem voltak vezetői, beosztotti viszonyban, így ez semmiféle jogszabályba nem ütközik.

A hulladékbegyűjtésben közreműködő alvállalkozók alkalmazására minden esetben a hatályos jogszabályok alapján került sor, nem helytálló, hogy az a közbeszerzés megkerülésével történt. A kiváltásukra vonatkozóan valóban voltak és vannak törekvések, de a munkaerőpiaci helyzetben, a meglévő létszámhiány mellett, erre nincs reális lehetőség a közszolgáltatás jelenlegi színvonalának csökkenése nélkül.

Társaságunk nem a vezérigazgató egyéni ambíciói miatt, hanem a munkavállalók által is támogatott szakmai indokok alapján szeretne alacsonypadlós célgépeket beszerezni. Ugyanis az ilyen alvázzal készült kommunális járműveket kifejezetten a nagyvárosi közlekedési feltételekhez igazodóan fejlesztették ki. Ezek a járművek alapvetően nem a hulladéklerakókon ürítik ki az összegyűjtött hulladékot, hanem a Fővárosi Hulladékhasznosító Műben, ahol végig szilárd burkolaton haladnak, nem akadnak el. Nagyvárosi körülmények között az alacsonypadlós célgépek sokkal biztonságosabbak, mert az úthoz közelebb ülő sofőr jobban átlátja a forgalmat. Egyébként több gyártó kínálatában is szerepel alacsonypadlós jármű, így nem beszélhetünk versenykorlátozásról.
Az MAN alkatrészbeszerzés esetében a két ajánlattevő ajánlata között minimális különbség volt, és végül a MAN Magyarországgal került megkötésre a szerződés.
A bírság összegét, és annak indoklását Társaságunk vitatja, ezért bíróság fogja eldönteni annak jogosságát. A Restone Kft.-vel megkötött szerződés létrejöttét alapvetően az a jogszabály módosítás tette szükségessé, hogy hulladékot előkezelés nélkül nem lehetett, és jelenleg sem lehet lerakni. Ennek hiányában a hatályos jogszabályok alapján komoly bírságot kockáztatott volna a Társaság.

Amennyiben a cikk megírása előtt kérték volna, mindezekről tájékoztattuk volna Önöket. Tekintettel arra, hogy a cikk jelentős tárgyi tévedéseket tartalmaz, kérjük, hogy Társaságunk fenti észrevételeit is jelentessék meg, hogy az olvasók tárgyilagos, pontos tájékoztatást kapjanak."

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás