Vitézy Dávidot, a Budapesti Közlekedési Központ korábbi vezérigazgatóját bízta meg január 16-ától a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatói feladataival az emberi erőforrások minisztere.
A közlemény szerint az Emberi Erőforrások Minisztériuma októberben a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatói posztjának betöltésére pályázatot írt ki, de az eredménytelenül zárult, ezért a miniszter az új pályázat kiírásáig megbízott vezető kinevezéséről döntött.
A megbízott főigazgató feladata koncepció kidolgozása a múzeum hosszú távú működtetésére, továbbá az intézmény átfogó megújítása és az újjáépítés irányítása. Az államtitkárság azt írta, hogy a Városliget átfogó rekonstrukcióját célzó Liget Projekt részeként a több mint százéves közlekedési múzeum nem csupán eredeti formáját nyeri vissza, hanem 21. századi tudásközponttá válik.
Vitézy Dávid közgazdász, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület egyik alapítója és vezetője, 2010-2014 között a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója volt, 2015 februárjától pedig a közösségi közlekedés fejlesztését felügyelő miniszteri biztos.
Vitézy Dávid a terveiről
A Városliget megújítása során újjáépülő múzeumban a kiállító- és a közönségforgalmi terek több ezer négyzetméterrel bővülnek, az évtized végére egy megjelenésében teljes műemléki rekonstrukción átesett, belül pedig 21. századi múzeum nyitja majd meg kapuját. A Közlekedési Múzeum egyedülálló történeti gyűjteménnyel rendelkezik, és az egyik legfontosabb közgyűjteményünk, melynek anyaga a milleniumi kiállításra vezethető vissza. Célunk, hogy az új kiállítás bemutassa azt, hogy milyen volt a magyar vasút a legsikeresebb, világszínvonalú korszakában és miképp segítette a vidék fejlődését, vagy épp hogyan működött Budapest lényegében autók nélkül, majd hogyan ment végbe a közúti közlekedés, az autózás fejlődése, térnyerése, milyen volt a magyar járműgyártás aranykora. Mindez a múltról, a jelenről, de a jövőről egyaránt szól. (Facebook)
Kirúgták, mert korszerű és sikeres volt
A megbízást annak fényében érdemes értékelni, hogy Vitézy Dávid a főváros közlekedését újraformáló BKK vezetője volt. Sikerei csúcsán azonban a főpolgármester támadásainak kereszttüzébe került, egy idő után pedig Tarlós István menesztette.
Bár az sosem derült ki, mi volt a sikeres vezető eltakarításának oka, cikkünk több lehetséges indokot is összeszedett:
Az autóközpontú városmodellt preferáló Tarlós nem tudott mit kezdeni a korszerű közlekedési elveket valló, gyalogos-, tömegközlekedés-, és kerékpárospárti Vitézyvel.- Tarlós potenciális riválist látott benne.
- A két vezető habitusa is erősen különbözött. Tarlós nyers stílusa nem tudott mit kezdeni a visszafogottabb Vitézyvel.
Az index szerint a szakítás utáni irányvonalat jelzi Tarlós István nagy vihart kavart sajtótájékoztatója, ahol a 80-as évek autópárti városmodelljének visszavezetését vázolta fel. "A főváros közlekedése jelenleg szélsőségesen tömegközlekedés-orientált." – mondta a főpolgármester.
Az autós közlekedés jelenlegi realitásait egyetlen képen magyaráztuk el ebben a cikkben.