Hirdetés

A Vízgazdálkodási Társulatok Országos Szövetsége szerint végrehajthatatlanok az idei vízitárulati törvényt módosító rendelkezések. A hatvanezer forint közösségi támogatás 1%-át sajnálják a közösség javára áldozni. Kik fogják elvégezni a vízitársulatok vízkárvédelmi feladatait?

Egy hangos kisebbség a döntéshozókat megtévesztve 2010. nyarán elérte, hogy a hektáronkénti sok tízezer forintos közösségi támogatás felvétele mellett se kelljen néhány száz forintnyi hozzájárulást fizetni a területi vízgazdálkodási feladatok ellátására. 2011. évben a központi költségvetés a szükséges forrás negyedét, idén talán tizedét tudta csak biztosítani, ezért a területi vízgazdálkodást végző vízitársulatok lehetőséget kaptak közmunkások alkalmazására. A közfeladat ellátásában idén már 7500 közmunkást foglalkoztató vízitársulatoknak közmunkásonként száz-kétszázezer forinttal kell kiegészíteni az állami forrást. Idén a vízitársulatok a küldöttgyűlésük által megszavazott hektáronkénti néhány száz forint tagi hozzájárulásból tudják fedezni és jövőre az ideinél is több közmunkás foglalkoztatását tervezik, kissé nagyobb rugalmasságot kérve a szabályok megalkotóitól.

Mit volt a válasza a vízgazdálkodásért felelő tárcának? Ismét engedett a demagóg érvelőknek és olyan törvénymódosítást nyújtott be, amely lehetetlenné teszi, hogy a vízitársulatok tagjai által az elmúlt két évben megválasztott küldöttek a Kormány által is képviselt szolidaritás elvén, valamennyi tagra néhány száz forintos hozzájárulást állapítsanak meg a területi vízgazdálkodás ellátása, a közfoglalkoztatási program végrehajtása érdekében.

Végrehajthatatlanok a 2012. évi CCXIII. sz. törvény vízitárulati törvényt módosító rendelkezései:

– mert a törvénymódosítás szerint a vízitársulatok legfőbb szerve 2012. december 29-től a valamennyi tagot magába foglaló közgyűlés, ahol egy tag egy szavazattal rendelkezik, és amelynek a vízitársulat működését biztosítandó tagi hozzájárulásra vonatkozó határozata csak akkor érvényes, ha az összes társulati tag érdekeltségi egység aránya szerint számított, legalább kétharmados többsége, ráadásul egy tag egy szavazat elvén dönt az elfogadásáról;

– mert a törvénymódosítás szerint egy-egy vízitársulati közgyűlésére valamennyi, több tízezer tagot kell legalább 15 nappal korábban kiküldött meghívóval kiértesíteni. Ez idő alatt ingatlan szerzők miatt így nem teljesül az a törvényi szabály, hogy valamennyi tagot meg kel hívni a közgyűlésre;

– mert a törvénymódosítás arra sem ad lehetőséget, hogy hasonlóan bármely más gazdálkodó szervezethez, megismételt közgyűlésen a jelen lévők érvényes határozatot hozhassanak;

– mert ha össze is lehetne hívni egy szabályos közgyűlést, stadionokat kell bérelni vagy építeni a vízitársulatoknak a 2012. évi CCXIII. törvénnyel módosított vízitárulati törvény szerinti közgyűlés megtartásához.

Ezt akarták a törvényalkotók? Mi lesz a társulatok által eddig hasznos közfeladattal foglalkoztatott sok ezer munkanélkülivel? Mi lesz a belvízi- és helyi vízkár védelmi művekkel? Kik fogják elvégezni a vízitársulatok vízkárvédelmi feladatait?

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás