Papírmentes Nap konferencia
2013. április 22-én első alkalommal kerül megrendezésre a Papírmentes Nap, melyen a részt vevő vállalatok olyan informatikai megoldásokat ismerhetnek meg, melyek a környezeti terhelés csökkentése mellett az üzleti folyamatok hatékonyságát is segítik. A Görög Zita által konferált eseményen a vállalati szakértők mellett a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium, valamint a Nemzeti Adó- és Vámhivatal képviselője is előadást tart a vonatkozó új jogszabályokról, illetve a közeljövő kormányzati terveiről.
A Föld teljes papírfogyasztása 400 millió tonnát tesz ki évente, amelynek jelentős részét az irodai felhasználás adja. Az üzleti információk 95 százaléka ugyanis még mindig papíron található, ráadásul az irodai nyomatok 40-60 százaléka másolat ugyanarról az anyagról. Az Informatika a Társadalomért Egyesület (Infotér) és az Irat- és Dokumentumkezelési Szakmai Szövetség (IDSzSz) közös szervezésében 2013. április 22-én megrendezésre kerülő Papírmentes Nap célja, hogy bemutassa azokat az informatikai megoldásokat és technológiákat, amelyek az üzleti folyamatok hatékonyságának növelése mellett hozzájárulhatnak a papírfelhasználás és a környezeti terhelés csökkentéséhez.
„A eNET-tel végzett közös kutatásunkból kiderül, hogy a magyar közép- és nagyvállalatok jó része már felismerte a papírfelhasználás csökkentésének jelentőségét. A felmérésben részt vevő vállalatok közel 40%-ánál szervezett formában, további 40%-ánál pedig eseti jelleggel működnek olyan programok és kezdeményezések, amelyek ezt a célt szolgálják – mondta el Puskás Zsolt, az IDSzSz főtitkára, a DMSONE Zrt. vezérigazgatója. – A Papírmentes Napon ezek a cégek olyan megoldásokat ismerhetnek meg, amelyekkel tovább csökkenthetik a papírfelhasználásukat, ráadásul az üzleti folyamataikat is hatékonyabbá tehetik.”
A Kopaszi gáton található Öböl Házban megrendezésre kerülő konferencián Fekete Gábor, a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium e-közigazgatásért felelős helyettes államtitkára arról beszél majd, hogy az elektronikus ügyintézés területén 2014. január 1-jétől életbe lépő változások hogyan segíthetik a vállalatok munkáját. Mamuzsics Gábor, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal Közép-magyarországi Regionális Adó Főigazgatóságának osztályvezetője pedig a 2013. január 1-jével az elektronikus számlakezelés területén életbe lépő új jogszabályok alkalmazásával kapcsolatos tudnivalókról tart előadást.
A résztvevők emellett Espán Zsolt, hazánk első minősített hitelesítés- és időbélyegzés-szolgáltatójának, a NetLock Kft.-nek szenior projektmenedzserének előadásából az elektronikus aláírásról tudhatnak meg számos gyakorlati információt, majd Varga László, a DMSONE operatív igazgatója az elektronikus dokumentumkezelés megtérülési lehetőségeit ismerteti. A konferencián emellett a digitalizálás és az intelligens karakterfelismerés is terítékre kerül.