A Tesla november 21-én este mutatta be kisteherautóját, a szerényen Cybertrucknak nevezett újdonságát. A hatás felülmúlta a felfokozott várakozásokat is. A reagálások a “korszakalkotó”-tól a “szörnyszülött”-ig terjedtek.A kocsi teljesítményadatokban hozta az elvárásokat, pl. az alapváltozat is elgurul 400 km-t egy töltéssel. Nem ez volt a nagy dobás, hanem a külső, az acélból préselt karosszéria és az átlátszó alumíniumból készült ablak. No és a jövő századok harckocsijaira emlékeztető forma, aminek tetőjére extraként napelemet is lehet rendelni. A megrökönyödés akkora volt, hogy az Tesla részvények árfolyama már aznap éjszaka több százalékot esett a tőzsdén kívüli kereskedésben.
Már negyedmillió megrendelés érkezett a Tesla ‘Cybertruck’-jára az electrek cikke szerint.
Ezután jött Elon Musk Tesla-vezér Twitter-üzenete, hogy már jóval több mint százezer Cybertruckot rendeltek meg. Melyik a fontosabb? A megrendelésekből majd befolyó árbevétel, vagy a tőzsde átfogó ítélete?
Azt mondanánk, hogy természetesen a megrendelések, amelyek száma már kedd estére meghaladta a negyedmilliót (tavaly az egész világon kétmillió villanyautót adtak el, a negyedmillió már ehhez mérhető, nagyon komoly mennyiség). Ennek a várható pénzesőnek meg kellene látszania a ‘TSLA” részvények árfolyamán.
Hát nem. Öt nap után az árfolyam kb. 6%-os esésben van. A magyarázatokról sokat fognak írni a tőzsdeguruk.
Környezetvédelmi szempontból az a fontosabb, hogy a villanyhajtás elkezdte meghódítani az autópiac újabb szegmensét, az amerikaiak számára ikonikus pickup-ok világát is. Lehet, hogy szörnyszülött, de hajrá Cybertruck.