Kevesebb autó kellene! Orbán a zsákutcás irányt választotta

2024. január 24.

Hírek

Az 1900-as évek első felében széles tömegek számára vált elérhetővé a mobilitás új élménye. Akkor még senki nem gondolta, de mára a fenntarthatatlanság egyik iskolapéldájává vált. Magyarországon az elmúlt 13 évben 1 millióval nőtt a személygépkocsik száma, és már eléri a 4,1 millió darabot, melyből csupán 43 ezer darab a tisztán elektromos.

Akkugyárat is kaphat az autógyár mellé Szeged?

2024. január 22.

Hírek

2023 december 22-én jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter és Botka László szegedi polgármester, hogy Szeged közvetlen határában a kínai BYD autógyárat épít, melyben a termelés a hírek szerint 2027-ben indul. A világ legnagyobb elektromosautó-gyártó cégének saját akkugyárral érné meg a sokmilliárd magyar adóforintból kitömött gigaberuházás.

Elektromos autó és autó adásvételi szerződés

2024. január 1.

Hírek

Napjainkban rengeteg gépjármű cserél gazdát. Ez annak köszönhető, hogy az embereknek egyre nagyobb igényük van a fenntartható mobilitásra. Különösen igaz ez az elektromos autókra: jól mutatja a növekvő trendet az az adat, hogy idén az Európai Unióban 2,5%-kal több autó került forgalomba, melynek közel 40%-a tisztán villanyhajtású.

Orbánnak fontosabbak a kínai multik, mint a hazai kis és középvállalatok. Minimum 60 milliárdot adunk a kínai BYD szegedi autógyárának

2023. december 22.

Hírek

Szegeden épít üzemet a világ legnagyobb elektromos autógyártójának számító, kínai BYD. Az óriásberuházás erényei és hátrányai mellett érvelők szinte ugyanazokat a tényezőket hozzák fel, csak színükről vagy fonákjáról nézve azokat. Csak a területre 60 milliárdot az az Orbán-kormány. A direkt támogatásról sunyít Szijjártó.

Hoppá! 7000 autót szállít a kínai BYD új hajója

2023. december 7.

Hírek

Kína egyik legnagyobb autóipari cége a BYD komolyan gondolja a globális terjeszkedést. Legújabb szállító eszközük az Explorer 1 nevű hatalmas tengerjáró, ami a napokban sikeresen teljesítette hétnapos tengeri tesztútját Kínában.

Miért éri meg cégvezetőként elektromos autót lízingelni?

2023. november 13.

Hírek

A technológia folyamatos fejlődése, a fenntarthatóság iránt egyre növekvő igények kihívások elé állítják a cégeket is. Ebben a dinamikusan változó környezetben a cégvezetők feladata, hogy folyamatosan keressék azokat a lehetőségeket és fejlődési irányokat, amelyekkel a vállalat költséghatékonyabban és fenntarthatóbban tud működni. Ilyen például a céges flotta megújítása, mely során egyre jobban előtérbe kerülnek az elektromos… Tovább »

Rossz hír az orbáni akkugyarmatnak

2023. november 11.

Hírek

Az elektromos autókkal szembeni nyitottság csökkenésbe váltott az S&P Global Mobility friss felmérése szerint, amiből az is kiderült, hogy a potenciális autóvásárlók ma már nem az alacsony hatótávolságot találják a legnagyobb problémának az elektromos autók kapcsán, hanem azok magasabb árát.

A töltőhálózatok hajtják az e-autók piacát – 2030-ra minden 2. eladott autó elektromos lesz

2023. szeptember 28.

Hírek

Az elektromos járművek (EV) és az EV-töltők globális piaca a 2022-es év viharos első felét követően újra fellendült, és világszerte jelentősen fejlődött. Az előrejelzések szerint ennek köszönhetően 2030-ra a világon értékesített autók több mint fele az elektromos autók közül kerülhet ki. A Roland Berger „EV Charging Indexe” a legfontosabb piaci mutatókra, a vezető országok teljesítményére és… Tovább »

Alacsony hatékonyság, összeszerelő-üzem – a magyar autógyártásnak továbbra sincs presztízse

2023. szeptember 24.

Hírek

A globális autópiac éppen olyan irányt vesz, mint 15 éve az okostelefonoké. Ez annak is köszönhető, hogy Európában kevés a mérnök, a legjobbakat pedig Ázsiában fizetik meg. Ázsia előretörése megállíthatatlan az autóiparban, és ennek évtizedeken átnyúló hatása lesz. Így lehetne összefoglalni a 61. Közgazdász-vándorgyűlés pénteki beszélgetését.