Hirdetés

Pár százezer forinttal érkezik az autószalonba, és két óra múlva egy 7 milliós vadiúj kocsival gurul ki. Elmorzsol egy köszönömöt Matolcsy Györgynek, mert a hitelét alacsonyan tartja. A jegybank eközben azt hiszi, hogy ön a magyar gazdaság fejlődését támogatja, pedig csak egy új családi autót vett.

Ön azt gondolja, hogy a Matolcsy György vezette jegybank növekedési hitelprogramjának (NHP) az a célja, hogy a kis- és közepes vállalkozások olcsón jussanak hitelhez, és ezzel felpörögjön a magyar gazdaság. És ön ezt általánosságban jól is gondolja, mivel az NHP nagyrészt eleget is tesz ennek a feladatának. Csak jó magyar szokás szerint van egy elég érdekes mellékága is. Nyitva hagytak benne egy kiváló lehetőséget arra, hogy a családok új autóra cseréljék a régi kocsijukat – a normál piaci feltételeknél sokkal kedvezőbben.

Az MNB – sajnos – nem a környezettudatos, kis fogyasztású (ne adj isten elektromos) autókat, hanem a szép nagy dízeleket támogatja, a dolog lényege ugyanis pont az, hogy az NHP rendkívül kedvező, 2,5 százalékos hitelét a pickupokra is fel lehet venni. Ha nem ugrik be rögtön, hogy mi a pickup: papíron haszongépjármű, ha azonban közelebbről szemügyre vesszük, kiváló családi autónak is beillik. Két fő részből áll, az eleje tisztára olyan, mint egy közepesen nagy limuzin, gyakorlatilag minden van benne, ami szem szájnak ingere, a hátulja pedig egy nagy plató, ami állhat szabadon, de lehet dobozos is, és ilyenkor már tényleg olyan, mint egy állati nagy zárt csomagtartó.

RÉSZLETEK A HVG-n:  Marhatrágya vagy szörfdeszka, vagy mindkettő?

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás