Hírek
A HÉV-járműpark megújítása több mint 500 milliárdba kerülne, kár, hogy az Orbán-kormány a következő tíz évben egyetlen fillért sem szán erre. A kabinet frissen elfogadott közlekedési stratégiájában 2035-ig egyetlen fillért sem szánnak a napi 135-170 ezer embert szállító HÉV-vonalak fejlesztésére. Nagy a zavar a fejekben.
Hírek
Miközben a kormány számolatlanul önti a milliárdokat a stadionokba, a határontúli fociba, és egyéb megkérdőjelezhető területekre, annyira nem bírja működtetni az állam a HÉV-eket, hogy járatritkítást terveznek több vonalon januártól.
Hírek
Kaotikus viszonyok alakultak ki a magyarországi közlekedés irányításában, amióta Lázár János miniszterként 2022. december 1-jétől átvette a terület vezetését. A szakemberek tömegesen hagyják el a területet, leállt a vasútfejlesztési projektek tervezése, az intézményrendszer leépült, a MÁV-vezetőknek a sajtóban üzenget a miniszter az egyre gyakoribbá váló műszaki problémák miatt.
Hírek
A MÁV-Volán-csoport a 24.hu megkeresésére elismerte, hogy a vasúttársaságnak mind a járműállománya, mind a vasúti pályája elöregedett, miközben a távolsági járművek mindössze negyedében működik klíma. Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár szerint a szemléletváltás nehézsége mítosz, a vasúti beruházások jelentős része pedig 15–30 év alatt megtérül.
Hírek
Új, egységes vízdíjrendszer kialakításán dolgoznak az Energiaügyi Minisztériumban, amelyről már ősszel dönthetnek a Parlamentben. Ebből újítanák fel az elöregedett, és részben a rezsicsökkentés miatt leamortizálódott ivóvízhálózatot.
Hírek
Elkerülhetetlennek látszik a fenntarthatatlannak tűnő magyar ivóvízhálózat nagy részének állami tulajdonba adása, és ebből is csak a NER-közeli vállalkozók profitálhatnak. Az országos szinten 2000 milliárd forintosra becsült víziközmű vagyont akár államosítják, akár nem, az önkormányzatok és a fogyasztók járnak rosszul.
Hírek
A magyar vasútról csak azért nem mondható el, hogy „lejtmenetbe kapcsolt”, mert – kis kitérőkkel – évtizedek óta lejtmenetben van. A MÁV jelenlegi tragikus helyzete az állam felelőtlenségéből és politikai machinációiból ered. A Magyar Narancs látlelete.
Hírek
Ez az állapot nem a vég kezdete, hanem már maga a vég. Élesedik az állam és az önkormányzatok harca a közműcégekért. A kormány kivéreztetésre játszik, a helyhatóságok szövetsége a vagyon megvédésére buzdítja a polgármestereket. Néhol már vállalhatatlan műszaki állapotban vannak a vezetékek, van olyan hálózat, ami még mindig eternitcsöves.
Hírek
Bár az egyik legnagyobb önkormányzati hulladékgazdálkodási társulás éléről sikeresen kiszorították az ellenzékben politizáló Gémesi Györgyöt, a szakmai képtelenségek sora folytatódik.