Folytatódik a budapesti biciklisáv kormányzati műbalhé

2023. augusztus 20.

Hírek

Folytatódik a támadássorozat Budapest első védett biciklisávjai ellen. Miután legutóbb bebizonyosodott, hogy ha szükséges, akár egy mentővel is végig lehet hajtani a sávon, a kormánysajtó újabb témát talált: a reptéri buszok közlekedését.

Kis kerékpársáv-határozó

2023. augusztus 13.

Hírek

Ahhoz, hogy Budapesten a mainál is többen biciklizzenek, többek között biztonságosabb, védett kerékpársávokra van szükség. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy tavaly a védett kerékpársávok kialakítása kapta a legtöbb szavazatot a fővárosi önkormányzat Közösségi Költségvetésének szavazásán.

Zöldítsék az ideiglenes buszsávok helyét!

2023. március 5.

Hírek

Az M3 metróvonal felújításának befejeztével az ideiglenes buszsávok helyét a növényzetnek és a fenntartható városi mobilitásnak kell átadni. Ezt sürgeti Karácsony Gergely főpolgármesternek írt levelében 18 civil szervezet, köztük az Asztmás és Allergiás Betegek Országos Szövetsége, a Betegszervezetek Magyarországi Szövetsége, a Magyar Környezeti Nevelési Egyesület és a Levegő Munkacsoport.

Autómentes oázisok Európában

2022. február 27.

Hírek

Bár az USA-hoz képest Európa nem annyira autócentrikus, így is ezer polgárra 569 autó jut, csak a német utakon 48 millió fut: hatmillióval több, mint tíz éve. A napi forgalmi dugók ellenére sok városlakó úgy gondolja, hogy nem nélkülözheti autóját. Néhány metropolisz azonban ennek az ellenkezőjét akarja bizonyítani.

Hiba volt a nagykörúti biciklisávok részleges visszaalakítása

2020. szeptember 19.

Hírek

A nagykörúti biciklisáv az egyik legjobb dolog, ami a várossal történhetett, mert esélyt adott arra, hogy Budapest fő utcája ismét élhető legyen. Butaság, hogy a kompromisszum jegyében a városvezetés elrontja eddig talán legelőremutatóbb projektjét.

Én még a gyalogosoktól is szednék aszfaltkoptatási díjat

2020. szeptember 2.

Hírek

Nem a környezettudatosság a fontos, hanem a környezetvédelmi szabályok, melynek betartására az embereket rá kell szorítani. A sofőr nélküli autók mindent megváltoztatnak. 10 évünk van erre felkészülni – véli a greenfo podcastjának vendége: Vargha Márton, a Levegő Munkacsoport szakértője, közlekedési témafelelőse, akinek címbeli mondata a magánvéleménye.

Újabb biciklis fejlesztések Budapesten: kerékpársáv létesül a Nagykörúton

2020. április 26.

Hírek

A járványügyi helyzethez kapcsolódóan megvalósítható kerékpárosbarát intézkedéssorozat következő lépéseként Budapest egyik legfontosabb útvonalán, a Nagykörúton épül ideiglenes kerékpársáv az Üllői út és a Váci út közötti 3 kilométeres szakaszon. A mindkét irányú útpályán felfestett kerékpársáv miatt a körút az autók számára átmenetileg egysávos lesz, a jelentősen visszaesett közúti forgalom miatt azonban nem számítunk érdemi közúti… Tovább »