Álom vagy valóság a karbonmentes repülés 2050-re?

2024. október 11.

Hírek

A polgári repülés talán az egyik legigazságtalanabb szektor, legalábbis, ha a környezeti hatásokat vesszük figyelembe. Hogy miért? A légi közlekedés az évente a légkörbe kerülő szén-dioxid és egyéb veszélyes gázok kibocsátásának négy-öt százalékát adja, miközben a statisztikák szerint csupán a világ népességének tíz százaléka veszi igénybe több-kevesebb rendszerességgel a vasmadarakat.

Nem nő idén az üzemanyagok biorészaránya

2021. január 2.

Hírek

A szakmai várakozásokkal szemben nem változott az év elején az üzemanyagok biorészaránya. Jelenleg 6,1 % a benzin megújuló alapú bioetanol-aránya, amelyet a kormány – uniós előírásoknak megfelelően – 2020 január elsejével határozott meg. Az addigi E5 -öt átnevezték E10-re, jelezve, hogy 5 ről 10 %-ra nőtt a megújuló arány felső határa.

Argentína a glifozát halálos ölelésében

2019. június 11.

Hírek

A történet ott kezdődik, hogy 1994-ben Argentínában engedélyezték a GMO (genetikailag módosított) növények termesztését. Utólag kijelenthető, hogy ez egy sokk volt az ország számára. Hogy miért?

Biobenzin cellulózból – hogy ne az autó vegye ki a falatot a szánkból

2019. január 15.

Hírek

Belga kutatók a Magyar Tudományos Akadémia Energiatudományi Kutatóközpont munkatársainak közreműködésével olyan újszerű bioüzemanyag-előállítási módszert dolgoztak ki, amely az ehető alapanyagok (kukorica, növényi olajok) helyett cellulózból indul ki és teljesen beépíthető a jelenlegi olajfinomítói folyamatokba.

Lejárt a pálmaolaj aranykora?

2018. január 27.

Hírek

Az Európai Unió úgy döntött, hogy 2021-re betiltja a pálmaolaj bioüzemanyagként való hasznosítását. Az olajat termelő országok „mezőgazdasági apartheidnek” bélyegzik a döntést, mert szerintük az unió irigységből és rasszizmusból akarja ellehetetleníteni a trópusokon egész országokat eltartó iparágat. Az EU viszont éppen a termelő országokban véghezvitt felelőtlen környezetrombolással indokolja a döntést. A pálmaolaj ugyanis – noha… Tovább »