Újabb botrány bontakozik ki a betelepülő akkumulátorgyárak körül: nincs megfelelő infrastruktúra, amelyen szállítani tudnák az árut. A közlekedési miniszter erőből próbál úrrá lenni a vasúti forgalom bohózattá fajuló akadozásán, miközben a kínaiak egyre dühösebbek – írja a HVG.
Budapest- Belgrád
Orbán titkos terve: a soha meg nem térülő feneketlen (köz)pénzeszsák vasút
Tovább erőlteti a kormány a hivatalosan 700, valójában a kapcsolódó beruházásokkal együtt akár ezer milliárd forintba (GDP 2 százalékát) kerülő Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszának felújítását, mely projekt vélhetőn soha nem fog megtérülni.
Kína korrupt gigaberuházásai Kampalától Budapestig – így adósítja el hazánkat Orbán
Peking megveszi kilóra a helyi eliteket és masszívan túlárazott infrastrukturális projekteket nyom le az országok torkán. Egy ugandai és egy magyar projektet veszünk górcső alá. A jelek szerint a fekete-afrikai országban még működik független Állami Számvevőszék. Káncz Csaba jegyzete.
Kína tovább gyarmatosítaná Orbán Magyarországát
Kína reméli, hogy a – 2400 év alatt megtérülő – Belgrád-Budapest vasútvonal után utakat, hidakat és energetikai projekteket is megvalósít Magyarországgal.
Belgrád-Budapest vasút: egy előre bejelentett lopás krónikája
A múlt hét híre kétségkívül a Budapest-Belgrád vasút kivitelezéséről szóló döntés volt, amiről 24 óra leforgása alatt kiderült, hogy a változatosság kedvéért Mészáros Lőrincnek fog milliárdokat fialni. A Fidesz szerint szakmai döntés született.
Mi az: 500 milliárd forintos kínai hitel és 2400 év alatt térül meg?
Hamarosan aláírhatják a Budapest-Belgrád-vasútvonal korszerűsítésére vonatkozó építési szerződéseket a miniszterelnök szerint. A több mint 500 milliárd forintos felújítás kínai hitelből valósul meg, és szakértők szerint 2400 év alatt térül meg.
Lelepleződött a Magyarországot is érintő kínai gigaprojekt
Sokan tartanak attól, hogy a kínai áruk új, főként szárazföldi szállítási útvonalának szánt selyemútprojekt valójában a pekingi vezetés trükkös eszköze az ország világpolitikai befolyásának erősítésére. Ennél rosszabb a helyzet. Orbán a kínaiaknak is kiárusítja Magyarországot?
Az EU temeti a Budapest–Belgrád vasút tervét
Hivatalosan is az európai-kínai kapcsolatok fekete bárányává vált a Budapest-Belgrád vasúti beruházás – ez derül ki abból a tanulmányból, melyet januárban az Európai Parlament Belpolitikai Főigazgatósága adott ki a Kína által 2013-ban meghirdetett globális geopolitikai koncepció, az Egy Övezet, Egy út (OBOR) európai vonatkozásáról.
Egyre zavarosabb a Belgrád-Budapest vasúti gigamutyi
Nem osztanak lapot a magyar vállalatoknak a Belgrád-Budapest vasútvonal magyarországi szakaszának felújításában, a kínai hitelből megvalósuló projekt ára ráadásul tovább nőtt, és már az eredeti terv kétszeresénél tart. Brüsszel korrupciót gyanít.