Hírek
A IX., a XI. és a XXI. kerületi partszakaszokra száműzné Karácsony Gergely a főváros belvárosi részéről a hajók zömét, derül ki a Duna-parti Építési Szabályzat módosításából. Karácsony szerint ez egy bonyolult, sok egyeztetést igénylő tervezési, véleményezési folyamat végét jelenti, a cél a Duna-partok felszabadítása, a Duna és a városlakók közötti közvetlen kapcsolat megteremtése volt.
Hírek
Vezető romániai politikusok a világörökség részének nyilvánított bioszféra-rezervátum tönkretételével vádolják Ukrajnát, amely kotrással mélyíti a Duna-delta hozzá tartozó részén lévő Bisztroje-csatornát és a Romániával közös Chilia-ágat, hogy azok nagyobb hajókkal is járhatóvá váljanak.
Hírek
Milyennek szeretnénk látni a Dunát? Egészséges, sokszínű élettérnek vagy pusztuló élővilágú, teherforgalmat bonyolító vízisztrádának? Minden fejlesztés, ami jelentős hatással van a Dunára, befolyásolja országunk élhetőségét. Természetvédelem és/vagy teherhajózás?
Hírek
Brüsszel” – ezúttal nem az általános közellenség, hanem az Orbán-kormány számára is kedves multinacionális gazdasági csoportok és a kimeríthetetlen pénzeszsák szinonimájaként – tíz évnyi szünet után ismét fölmelegítette az ötletet, hogy a nagyobb hajók számára is járhatóvá kellene tenni a Dunát. A jelek arra utalnak, hogy a kormánynak nem is az áruszállítás, hanem az EU… Tovább »
Hírek
Folyamatban van a Duna magyarországi szakaszának hajózhatóságát javító projekt környezeti hatásvizsgálata. Ha a beavatkozásokat végrehajtják, akkor az év nagy részében akadálytalanul haladhatnak Európa legfontosabb víziútján a többezer tonnás szállítmánnyal megrakott teherhajók és a hatalmas szállodahajók.
Hírek
Megkezdődött a dunai hajóút fejlesztésének környezetvédelmi engedélyezése. A program célja, hogy a teljes magyar szakaszon akadálymentesen lehessen közlekedni a 25 deciméteres merülésű, 1300-1600 tonna hordképességű hajókkal. A jobb hajózhatóságot célzó beavatkozások 2023-ban indulhatnak.
Hírek
Eddig 3389-en írták alá (és még támogatható) azt a petíciót, amelyben haladéktalan intézkedéseket kérnek a Dunán közlekedő személyszállító hajók súlyos környezetszennyezésének megszüntetése érdekében.
Hírek
A rendszerváltás egyik nagy vesztese a dunai áruszállítás volt Magyarországon, az egyre elhanyagoltabb folyón feleannyi árut szállítanak, mint a ‘80-as években. A folyami áruszállítás hiába környezetbarátabb és olcsóbb a közútinál, a Duna elhanyagoltsága és szabályozatlansága miatt évente mindössze kétszáz nap hajózható biztosan maximális kapacitással.
Hírek
A budapesti lakosok egészségének megóvása mellett a vízi világbajnokság élvezhetősége érdekében is megoldást sürget a Levegő Munkacsoport a dunai személyszállító hajók szennyezésének megszüntetésére. A dunai személyszállító hajók 90 %-a motorcserére szorul.
Hírek
Egy múlt heti megállapodással ismét közelebb került a magyarországi Duna-szakasz radikális átalakítása. Az EU-nak a folyó kiemelt teherszállítási útvonal, így óriási forgalomnövekedésért és az ezt megalapozó mederszabályozásért lobbiznak. A dunai hajóforgalom a tervek szerint megtízszereződhet, ez azonban a természetvédelemmel igencsak nehezen egyeztethető össze.