A legnagyobb brit autóipari szövetség sürgős kormányzati beavatkozást kért az elektromos járművek gyenge kereslete és az átállási folyamat fenntarthatatlanná vált üzleti költségei miatt.
elektromobilitás
Lassul az elektromos járművek értékesítése
A gyors bővülés időszaka után 2023-ban az elektromos autók értékesítésének növekedése lelassult. A globális EV-eladások a 2022-es több mint 100%-os növekedés után, 2023-ban csupán 33%-kal nőttek. Bár az EV-k átlagos részesedése az új járművek nyilvántartásba vételében továbbra is emelkedik – a 2022-es 14%-ról 20%-ra -, de néhány meghatározó piacon, köztük Dél-Koreában és Németországban ez a…
Sötét előjel Magyarországnak – válságban az akkumulátorgyártás
A kínai akkumulátorgyártók 2024-re ismét nehéz időszakot várhatnak, mivel a túlkapacitás, a csökkenő kereslet és az áresés komoly kihívásokat jelent számukra. A BloombergNEF szerint a két legnagyobb gyártó, a Contemporary Amperex Technology Co Ltd. (CATL) és a BYD, több mint 50%-ot bír a piacon, ami a kisebb versenytársak számára különösen nehéz helyzetet teremt. Akár az…
9 %-kal növelné a világ áramfogyasztását egymilliárd elektromos autó
Vajon mennyivel növelné meg az áramfelhasználást, ha holnapra minden autót elektromosra cserélnénk? A felvetésnek így ebben a formában természetesen nem sok értelme van, hiszen nehéz elképzelni olyan szcenáriót, ahol egyetlen éjszaka alatt ekkor léptékű változás történne, hosszabb távon azonban már egészen biztosan komoly hatást fognak gyakorolni az elektromos járművek a világ áramigényére.
Rossz hír az orbáni akkugyarmatnak
Az elektromos autókkal szembeni nyitottság csökkenésbe váltott az S&P Global Mobility friss felmérése szerint, amiből az is kiderült, hogy a potenciális autóvásárlók ma már nem az alacsony hatótávolságot találják a legnagyobb problémának az elektromos autók kapcsán, hanem azok magasabb árát.
Miért tiltakoznak a zöldek a kormány erőltetett akkumulátoripari stratégiája ellen?
A zöldek, továbbá az Európai Unió a 2050-es klímacéljaiban ugyanis nem elektromos autókat, hanem alacsony közlekedési kibocsátásokat akarnak, amihez az elektromos autók önmagukban, nem juttatnak el minket, bár a szükséges lépések közül logikailag utolsóként valóban szükség van rájuk.
Alacsony hatékonyság, összeszerelő-üzem – a magyar autógyártásnak továbbra sincs presztízse
A globális autópiac éppen olyan irányt vesz, mint 15 éve az okostelefonoké. Ez annak is köszönhető, hogy Európában kevés a mérnök, a legjobbakat pedig Ázsiában fizetik meg. Ázsia előretörése megállíthatatlan az autóiparban, és ennek évtizedeken átnyúló hatása lesz. Így lehetne összefoglalni a 61. Közgazdász-vándorgyűlés pénteki beszélgetését.
Csaknem 80000 „klímabarát” hazai jármű van, melynek közel fele tisztán elektromos.
Idén júliusban átlépte a 76 ezret a zöld rendszámmal rendelkező járművek száma Magyarországon, melyek több mint fele tisztán elektromos személyautó – közölte ma az Energiaügyi Minisztérium (EM).
Ne legyünk a német autóipar környezetszennyező gyarmata!
Miért a periférián lévő országok járulnak hozzá a természeti kincseikkel, tiszta vizeikkel a nyugat-európai államok elektromobilitási céljaihoz? Schmuck Erzsébet (LMP társelnök) nyílt levelet írt Frans Timmermansnak, az Európai Bizottság alelnökének, aki az európai zöld megállapodásért felelős uniós biztosként legutóbbi nyilatkozatában kiállt az akkumulátorgyártás mellett.
Európát célozta be a kínai autóipar, de mitől növekszik ilyen rohamosan?
A kínai autóipar mára globálisan kiemelt jelentőségű lett, ugyanis Kína exportban 2022-ben lekörözte Németországot: utóbbi 2,61 millió autót exportált, míg Kína 3,11 milliót, így csupán Japán előzi meg.