A városi út nem közlegelő

2020. október 15.

Hírek

Van közszolgáltatás, amelynek a használatáért fizetni kell. Ilyen a gáz, a víz, a villany, a közösségi közlekedés. Ezek klubjószágok. A közlekedési infrastruktúra, az úthálózat viszont közjószág. Az útépítés, karbantartás, forgalomirányítás költségeit közösen álljuk, és a közlekedésben minden autó részt vehet. Hátránya ennek a konstrukciónak, hogy a közlekedésnek számos más területtel kell osztoznia az adóbevételeken. Ami… Tovább »

Brüsszelnek nem tetszik a német útdíj

2015. június 19.

Hírek

Kötelezettségszegési eljárást indított tegnap Németország ellen az Európai Bizottság, mert diszkriminatívnak tartja a múlt héten törvénybe iktatott útdíjszabályozást.

Harctérré válhat Budapest és környéke

2014. december 14.

Hírek

Nehéz logikát találni abban, hogy olyan utakat tesznek fizetőssé, melyek célja, hogy elszívják a forgalom egy részét az (egyébként ingyenesen járható) belvárosi főutak elől, ráadásul mindezt néhány évvel a dugódíj kötelező bevezetése előtt. A portfolio.hu végignézte, hogy az egyes útszakaszok fizetőssé tétele kiket és hogyan érinthet, valamint megpróbált logikát találni a tervezetben – kevés sikerrel.… Tovább »

Fizetős M0-s? Kész ráfizetés!

2014. december 12.

Hírek

Elhibázott az M0-s egyes szakaszai és a fővárosi autópálya-bevezetők díjasításának terve. Ezeknek az utaknak a bevonása az útdíjfizetési rendszerbe jelentősen növelné a forgalmat az alsóbbrendű utakon, jelentősen súlyosbítva a környezet szennyezését – írta Varga Mihály nemzetgazdasági miniszternek a Levegő Munkacsoport.